Čtvrtý největší britský řetězec supermarketů Morrison se rozhodl zavést ve všech svých obchodech „tichou hodinu“. Ta má pomoci zákazníkům, pro které je obtížné vyrovnat se s hudbou, reklamou a dalšími zvuky při nakupování v supermarketu.
Iniciativa se zrodila za podpory dobročinné organizace pro lidi s autismem. „Hodně lidí, kteří jsou autisty, anebo mají autistické děti, může považovat nákup v supermarketu za stresující zážitek,“ objasnil řetězec a dodal, že si již otestoval v některých prodejnách možná zlepšení a zrovna tak i nejvhodnější čas. Ticho tak zavládne ve všech obchodech řetězce každou sobotu mezi devátou a desátou hodinou dopoledne.
Zastoupení řetězce Morrison dále uvedlo, že v tuto dobu nejen že vypne hudbu a rozhlasové vysílání, ale také ztlumí světla, omezí pohyb vozíků a košíků a vyvaruje se hlášení, reklam a dalších zvukových signálů. „Tišší hodina je správným krokem pro autistické lidi, pro které nakupování v supermarketech představuje opravdový boj,“ uvedl Daniel Cadey z organizace National Autistic Society.
Zdroj: Lidovky.cz
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Život se s námi dost často nemazlí a klade nám do cesty nejrůznější zkoušky. Je jen na nás, jak je…