Protože den bude takový, jaký si ho uděláte.

Britský řetězec supermarketů zavádí tichou hodinku. Pomůže autistům

2 minuty radosti
Zdroj fotografie: Pixabay

Čtvrtý největší britský řetězec supermarketů Morrison se rozhodl zavést ve všech svých obchodech „tichou hodinu“. Ta má pomoci zákazníkům, pro které je obtížné vyrovnat se s hudbou, reklamou a dalšími zvuky při nakupování v supermarketu.

Iniciativa se zrodila za podpory dobročinné organizace pro lidi s autismem. „Hodně lidí, kteří jsou autisty, anebo mají autistické děti, může považovat nákup v supermarketu za stresující zážitek,“ objasnil řetězec a dodal, že si již otestoval v některých prodejnách možná zlepšení a zrovna tak i nejvhodnější čas. Ticho tak zavládne ve všech obchodech řetězce každou sobotu mezi devátou a desátou hodinou dopoledne.

Zastoupení řetězce Morrison dále uvedlo, že v tuto dobu nejen že vypne hudbu a rozhlasové vysílání, ale také ztlumí světla, omezí pohyb vozíků a košíků a vyvaruje se hlášení, reklam a dalších zvukových signálů. „Tišší hodina je správným krokem pro autistické lidi, pro které nakupování v supermarketech představuje opravdový boj,“ uvedl Daniel Cadey z organizace National Autistic Society.

Zdroj: Lidovky.cz

Související články

Zaručeně zlepší den

Čeští vědci hlásí objev v boji proti rakovině. Nové léky jsou až stokrát účinnější

Mladší o pět let? Podle vědců je možné omládnout díky speciálnímu cvičení

Čeští vědci vyvinuli unikátní rychlotesty na covid-19. Výsledky odhalí už za hodinu

Praha znovu ovládla anketu o nejlepší místo pro život. Zjistěte, jak se umístil váš kraj

Inspirativní rozhovor

Subjektivní prožitek je to jediné, co máme. Vytěžme z něj to nejlepší, nabádá duo Brain We Are

Subjektivní prožitek je to jediné, co máme. Vytěžme z něj to nejlepší, nabádá duo Brain We Are

Přečtěte si rozhovor se studenty neurověd - Kryštofem a Vojtou, kteří tvoří podcast Brain We Are.