Britský řetězec supermarketů zavádí tichou hodinku. Pomůže autistům

2 minuty radosti
Zdroj fotografie: Pixabay

Čtvrtý největší britský řetězec supermarketů Morrison se rozhodl zavést ve všech svých obchodech „tichou hodinu“. Ta má pomoci zákazníkům, pro které je obtížné vyrovnat se s hudbou, reklamou a dalšími zvuky při nakupování v supermarketu.

Iniciativa se zrodila za podpory dobročinné organizace pro lidi s autismem. „Hodně lidí, kteří jsou autisty, anebo mají autistické děti, může považovat nákup v supermarketu za stresující zážitek,“ objasnil řetězec a dodal, že si již otestoval v některých prodejnách možná zlepšení a zrovna tak i nejvhodnější čas. Ticho tak zavládne ve všech obchodech řetězce každou sobotu mezi devátou a desátou hodinou dopoledne.

Zastoupení řetězce Morrison dále uvedlo, že v tuto dobu nejen že vypne hudbu a rozhlasové vysílání, ale také ztlumí světla, omezí pohyb vozíků a košíků a vyvaruje se hlášení, reklam a dalších zvukových signálů. „Tišší hodina je správným krokem pro autistické lidi, pro které nakupování v supermarketech představuje opravdový boj,“ uvedl Daniel Cadey z organizace National Autistic Society.

Zdroj: Lidovky.cz

Související články

Zaručeně zlepší den

Kromě zákazníků potěší i planetu. Český supermarket otevřel prodejnu nové generace

Plzeňská firma vyvinula masku proti virům. Chce vyrábět až pět tisíc kusů denně

Kladno zakládá ve městě květinové pásy pro hmyz

Studánková mapa pomáhá zaznamenat vodní prameny v Česku

Inspirativní rozhovor

Tomáš Adamec

Přečtěte si příběh dvacetiletého studenta, který svým nadšením a pílí zlepšuje kvalitu života ve své obci.

Tomáš Adamec