Podle výsledků šetření o kvalitě vzdělávání v tuzemských školách, které na podzim uskutečnili odborníci z Centra pro výzkum veřejného mínění, nejlépe respondenti vnímají gymnázia a základní školy, naopak hůře hodnotí střední odborná učiliště.
Otázky zkoumaly názory české veřejnosti na úroveň vzdělávání na školách, jak lidé hodnotí příspěvek škol k profesnímu životu a jak se ve vzdělávacím systému daří rozvíjet schopnosti studentů. Čeští občané hodnotí podle výsledků výzkumu kvalitu vzdělávání ve vybraných typech škol poměrně pozitivně. Nejméně polovina lidí je přesvědčena o dobré kvalitě výuky na všech typech škol, přičemž nejlépe lidé vnímají vzdělávání na základních školách, u nichž podíl kladných odpovědí sahá téměř ke třem čtvrtinám. Podobně příznivě hodnotili respondenti gymnázia a vysoké školy.
Kritičtější jsou občané ke středním i vyšším odborným školám. „Výuku na středních odborných školách s maturitou hodnotilo kladně asi šedesát procent respondentů, výuku na vyšších odborných školách také asi šedesát procent respondentů a jen o málo více než polovina dotázaných považuje za dobrou úroveň vzdělávání na středních odborných učilištích,“ uvedli výzkumníci ve zprávě.
Kromě úrovně vzdělávání se výzkumníci zaměřili také na vlastnosti, které školy pomáhají u žáků rozvíjet. Obecně se Češi shodli na tom, že se školám při rozvoji znalostí u studentů daří a napomáhají tak úspěšnému růstu žáků i jejich kompetencí. Jedná se především o rozvoj sebedůvěry, samostatnosti, orientace ve společnosti či tvořivosti a schopnosti vystupovat před lidmi. Na druhou stranu české školy dle výsledků nepodporují rozvoj kázně a disciplíny s morálními hodnotami.
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Inspirace z knihovny: Horolezec tělem i duší. Marek Holeček jde ve své nové knize až na dřeň
Jeden z nejlepších horolezců současnosti Marek Holeček je charakteristický svým živelným projevem,…