Průměrná česká rodina vyprodukuje za rok 1,2 tuny odpadu, přičemž jeho zásadní složku tvoří jednorázové obaly. Právě na to se snaží upozorňovat nezisková organizace Bezobalu. Nyní na dané téma spouští i celorepublikovou kampaň.
Iniciativa Bezobalu šíří v Česku koncept tzv. Zero Waste, tedy předcházení vzniku odpadu. Záměrem organizace i startující kampaně je informovat širokou veřejnost o problematice produkování velkého množství odpadu a zároveň nabídnout možnosti, jak tomu předcházet.
Na internetu běží crowdfundingová sbírka s cílem sehnat dostatek prostředků na nový pražský bezobalový obchod, který bude zároveň sloužit jako školicí centrum. V ulicích českých měst zase bude možné potkat tzv. „lidi obalové“ – protagonisty oblečené do 3 kilogramů odpadků, tedy průměrného množství vyprodukovaného občanem Česka za tři dny.
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Taky přejíždíte po displeji svého chytrého telefonu, kdykoliv máte chvilku času? V tramvaji,…