Pod značkou Metráž vznikají krásné náramky, náušnice či brože. Nevyrábějí je ale žádné profesionálky. Za jejich výrobou stojí ženy bez domova či ohrožené jeho ztrátou.
„V rámci pravidelných workshopů a ve spolupráci s designérem spoluvytváříme kolekce, které poté na různých místech prodáváme,“ popisuje základní princip fungování podniku Kateřina Jungová, která ho společně s Lucií Kutálkovou založila. O výrobky je zájem v kamenných obchodech, online i na designových marketech. Šperky mají své stále zákaznice, ale nacházejí si k nim cestu i ty nové. Navíc projekt často oslovují designéři s návrhem spolupráce.
Metráž poskytuje svým pracovnicím motivaci, podporu, zázemí, know-how a podstatnou možnost výdělku. Tvořivá činnost navíc ženám umožňuje rozšířit si pracovní kompetenci, což jim může pomoct do budoucna v jejich samostatné práci.
„V rámci projektu si snažíme dát ženám prostor pro co největší kreativitu a tvořivost, ale zároveň se snažíme zachovat nízký práh pro ženy, které se ručním pracím nikdy nebo dlouho nevěnovaly,“ vysvětluje Jungová. Ženy tak mohou začít výrobou s pevně danými parametry a ke kreativní tvorbě se dopracovat časem.
Metráž navíc podporuje tzv. upcycling, tedy využívání zdánlivě nevyužitelných věcí či odpadu. Pracuje proto s přebytky materiálů od různých značek, které zhodnocuje použitím pro vznik nových výrobků.
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Inspirace z knihovny: Jak se z obyčejného člověka stane vlivná osobnost? Steve Jobs motivuje ostatní
Steve Jobs byl jako každý z nás. Člověk z masa a kostí. Co konkrétně jej odlišilo? Díky čemu uspěl?…