Nastal čas k oslavám. Kampaň, která upozorňuje na utrpení kuřat chovaných pro maso na českých farmách, probíhá zhruba dva týdny a slaví už první úspěch. Lokální supermarkety se zavázaly, že nebudou maso zbídačených zvířat prodávat. Informovala o tom organizace OBRAZ.
Lokální řetězce KONZUM Ústí nad Orlicí a Jednota České Budějovice zastřešující značky Trefa a Terno jsou prvními firmami v Česku, které vydaly prohlášení, že přestanou prodávat výrobky z kuřecího masa pocházejícího z rychlokuřat. Přidaly se tak mezi firmy z Francie, Británie, Německa, ale třeba také Polska. Tyto společnosti po svých dodavatelích požadují dodržování standardů podle European Chicken Commitment.
Kampaň proti utrpení kuřat už podpořilo téměř 15 tisíc lidí. Mezi nimi i slavné osobnosti, například zpěvačka Marta Jandová, herci Hynek Čermák, Vladimír Polívka, Václav Neužil nebo třeba režisér Vít Klusák. „Vydělávat na přešlechtěných kuřatech, která neunesou vlastní nohy, mají bolesti a často nejsou schopna ani dojít k vodě a potravě, není v pořádku. Lidé si uvědomují, že takové systematické týrání zvířat do 21. století nepatří. Věřím, že se i velké mezinárodní řetězce nechají inspirovat od lokálních českých obchodníků a vyslyší volání svých zákazníků, kteří nechtějí svými penězi podporovat utrpení zvířat,“ okomentoval situaci vedoucí kampaně Rychlokuřata Radim Trojan ze spolku OBRAZ.
OBRAZ je nezisková organizace, která usiluje o změny ve vnímání zvířat společností. Do svých kampaní zapojuje širokou veřejnost. Tímto přístupem dosáhla už dvou výrazných legislativních úspěchů – zákazu kožešinových farem a klecových chovů slepic v ČR.
Zdroj: OBRAZ, Radio Wave
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Inspirace z knihovny: Čtenáři, vrať se motivuje lidi, aby dali čtení opět šanci
Četba knih je jednou z nejstarších volnočasových aktivit. Jejím prostřednictvím lze zprostředkovat…