Protože den bude takový, jaký si ho uděláte.

Týraná kuřata už nebudou v nabídce českých lokálních supermarketů

2 minuty radosti
Ilustrační foto: Pixabay

Nastal čas k oslavám. Kampaň, která upozorňuje na utrpení kuřat chovaných pro maso na českých farmách, probíhá zhruba dva týdny a slaví už první úspěch. Lokální supermarkety se zavázaly, že nebudou maso zbídačených zvířat prodávat. Informovala o tom organizace OBRAZ.

Lokální řetězce KONZUM Ústí nad Orlicí a Jednota České Budějovice zastřešující značky Trefa a Terno jsou prvními firmami v Česku, které vydaly prohlášení, že přestanou prodávat výrobky z kuřecího masa pocházejícího z rychlokuřat. Přidaly se tak mezi firmy z Francie, Británie, Německa, ale třeba také Polska. Tyto společnosti po svých dodavatelích požadují dodržování standardů podle European Chicken Commitment.

Kampaň proti utrpení kuřat už podpořilo téměř 15 tisíc lidí. Mezi nimi i slavné osobnosti, například zpěvačka Marta Jandová, herci Hynek Čermák, Vladimír Polívka, Václav Neužil nebo třeba režisér Vít Klusák. „Vydělávat na přešlechtěných kuřatech, která neunesou vlastní nohy, mají bolesti a často nejsou schopna ani dojít k vodě a potravě, není v pořádku. Lidé si uvědomují, že takové systematické týrání zvířat do 21. století nepatří. Věřím, že se i velké mezinárodní řetězce nechají inspirovat od lokálních českých obchodníků a vyslyší volání svých zákazníků, kteří nechtějí svými penězi podporovat utrpení zvířat,“ okomentoval situaci vedoucí kampaně Rychlokuřata Radim Trojan ze spolku OBRAZ.

OBRAZ je nezisková organizace, která usiluje o změny ve vnímání zvířat společností. Do svých kampaní zapojuje širokou veřejnost. Tímto přístupem dosáhla už dvou výrazných legislativních úspěchů – zákazu kožešinových farem a klecových chovů slepic v ČR.

Zdroj: OBRAZ, Radio Wave

Související články

Zaručeně zlepší den

Kšandy, heligonku, vidět naposledy moře. Ježíškova vnoučata plní přání seniorů, letos už po osmé

Půl kila speciálního prášku odstraní ze vzduchu tolik CO2 jako strom

Topení pomocí olivových pecek. I to je možné

Český start-up Lightly Technologies triumfoval na EIT Health InnoStars

Inspirativní rozhovor

České myšlení se mění, lidé řeší udržitelnost – a to je dobře, říká Cyril Klepek z digitálního odpadového tržitě Cyrkl

České myšlení se mění, lidé řeší udržitelnost – a to je dobře, říká Cyril Klepek z digitálního odpadového tržitě Cyrkl

Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.

Pozitivní kniha

Inspirace z knihovny: Čtenáři, vrať se motivuje lidi, aby dali čtení opět šanci

Inspirace z knihovny: Čtenáři, vrať se motivuje lidi, aby dali čtení opět šanci

Četba knih je jednou z nejstarších volnočasových aktivit. Jejím prostřednictvím lze zprostředkovat…