Řešíte každé ráno, co si vzít na sebe? Třeba by vám rozhodování usnadnilo, kdybyste se mohli obléknout podle aktuálního rozpoložení. Právě s takovým vynálezem přišla japonská módní značka UniQlo.
Databáze zařízení nazvaného UMood obsahuje šest stovek triček. Pokud chce zákazník mezi nimi najít to pravé, pouze se posadí na gauč, nasadí si sluchátka a deset minut sleduje televizi. Na obrazovce se promítají různá videa a obrázky, přístroj mezitím analyzuje mozkové vlny a podvědomé reakce člověka. Sleduje jeho zájem, apatii, stres, soustředění a souhlas.
Když promítání skončí, přístroj na základě analýzy vybere čtveřici nejvhodnějších triček. Ty zákazníkovi promítne, přičemž stále sleduje jeho reakce. Na jejich základě pak vyhodnotí, které tričko je pro klienta ideální a to mu nabídne.
Firma prozatím zařízení představila v Sydney ve svých čtyřech pobočkách. Pokud bude mít úspěch, chystá se ho rozšířit nejprve po Austrálii a posléze i do světa.
Internetovou variantu nápadu lze najít na webových stránkách firmy. Hned po jejich otevření se vám zobrazí kvíz o jedenácti otázkách, v nichž máte například vybrat obrázek charakterizující váš aktuální pocit nebo místo, na které byste se chtěli teleportovat. Na základě odpovědí vám stránka vygeneruje tři trička, která by měla odpovídat vaší současné náladě.
Zdroj: ihned.cz
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Inspirace z knihovny: Vydejte se na cesty s Petrem Niklem. Zachytil kouzlo každodennosti
Po delší odmlce se vracíme s oblíbenou rubrikou Pozitivní kniha. Tentokrát vám přinášíme tip na…