Výlet do Disneylandu je snem téměř všech dětí, ale i mnohých dospělých. Někteří se do pohádkové říše vrací pravidelně. Jak to? Co za tím stojí? Vědci se tomu mrkli na zoubek a zjistili, že na to má patrně vliv vůně.
Po celém parku jsou rozmístěna zařízení známá jako Smellitzers, která na kolemjdoucí vystřelují pachy. Například Smellitzer u Cukrářského paláce a Cukrářské kuchyně vypouští na hlavní ulici vůni sladkých dobrot. „Smellitzer byl pojmenován po slavné houfnici, která odpalovala granáty z první světové války,“ popsal Gavin Doyle, Disneyho nadšenec. „Místo toho, aby vystřelovala smrtící granáty, ale v Disneylandu vypouští nádherné vůně,“ dodal.
David Ludden, profesor psychologie na Georgia Gwinnett College, uvedl, že část úspěchu společnosti Disney spočívá ve schopnosti využívat vůně k ovlivňování našeho chování na nevědomé úrovni. „Čich je chemický smysl a je evolučně nejstarší, takže se přímo spojuje s emocionálními částmi mozku více než ostatní smysly,“ vysvětlil psycholog. A to je jedním z důvodů, proč se dospělí i děti nemohou tohoto zábavního parku nabažit.
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Inspirace z knihovny: Cesta do života v přítomnosti. Zasvěcení do meditace je ideálním průvodcem
Chtěli byste začít s meditací, případně ji prohloubit a dát jí jiný rozměr? Kniha Alphonse a Rachel…