Vizuální prezentace obchodníků je nedílnou součástí veřejného prostoru. Pokud je zpracovaná dobře, dotváří přirozený genius loci. Ten se však často ztrácí pod vrstvami zmatených a agresivních reklam, takzvaným vizuálním smogem. Právě proti němu se vedení Brno-střed rozhodlo bojovat vydáním pomocného manuálu.
Cílem Manuálu dobré praxe reklamy a označování provozoven je nastavit jednotná, v praxi ale velmi variabilní pravidla, která podnikatelům pomůžou s vizuální prezentací. „Manuál nepřináší žádné nové zákazy či regulace, pouze shrnuje, sjednocuje a transparentně deklaruje metodický přístup orgánů památkové ochrany vyplývající z již platných právních předpisů,“ uvedl Svatopluk Bartík, člen Rady městské části Brno-střed a koordinátor projektu.
Manuál, který umožní ochranu architektonického dědictví a kultivaci městského prostoru, vznikal více než dva roky v úzké spolupráci s orgány státní památkové péče a respektovanými architekty i designéry. Hlavní autorkou je grafička Veronika Nováková.
Amputací nohy život nekončí, říká plavkyně Věra Závorková
Ve 13 letech jí lékaři diagnostikovali nádor v koleni, následná léčba včetně chemoterapie ovšem nepomohla, a tak musela podstoupit amputaci. I přes to se Věrka nevzdává a vyhrává jednu medaili za druhou. Jejím snem je paralympiáda.
Půlnoční knihovna je doslova hitem, který naláká k četbě i spoustu nečtenářů. Stojí opravdu za to?…