Protože den bude takový, jaký si ho uděláte.

Vedení Brno-střed přijalo manuál regulující vizuální smog

1 minuta radosti
Zdroj fotografie: Pexels

Vizuální prezentace obchodníků je nedílnou součástí veřejného prostoru. Pokud je zpracovaná dobře, dotváří přirozený genius loci. Ten se však často ztrácí pod vrstvami zmatených a agresivních reklam, takzvaným vizuálním smogem. Právě proti němu se vedení Brno-střed rozhodlo bojovat vydáním pomocného manuálu.

Cílem Manuálu dobré praxe reklamy a označování provozoven je nastavit jednotná, v praxi ale velmi variabilní pravidla, která podnikatelům pomůžou s vizuální prezentací. „Manuál nepřináší žádné nové zákazy či regulace, pouze shrnuje, sjednocuje a transparentně deklaruje metodický přístup orgánů památkové ochrany vyplývající z již platných právních předpisů,“ uvedl Svatopluk Bartík, člen Rady městské části Brno-střed a koordinátor projektu.

Manuál, který umožní ochranu architektonického dědictví a kultivaci městského prostoru, vznikal více než dva roky v úzké spolupráci s orgány státní památkové péče a respektovanými architekty i designéry. Hlavní autorkou je grafička Veronika Nováková.

Související články

Inspirace

Do práce na kole vyrazí zájemci i letos

Společnost

V Česku přibyl další poesiomat. Nově ho mají v Brně

Byznys

Ve dnech smogové situace budou Brňané jezdit MHD zdarma

Inspirace

Brněnská ulice Veveří se v příštích letech promění a rozkvete

Zaručeně zlepší den

Tito opeřenci navštěvují česká krmítka nejčastěji. Známe výsledky ptačího sčítání

Zařízení z dílny českých vědců umožní dezinfikovat respirátory

Revoluce v létání. Nizozemci poprvé použili syntetické palivo, pomůže zachránit planetu

První domácí vodíková baterie zásobí domácnost obnovitelnou energií. Zvládne až dva dny bez proudu