Nákladní auta jsou v Německu zodpovědná za více než čtvrtinu emisí z dopravy. Nově spuštěný testovací úsek dálnice s dobíjecími kabely je však nadějí na změnu.
Německo minulý týden spustilo první část dálnice, která speciálním nákladním automobilům umožňuje dobíjení pomocí trolejí rovnou za jízdy. Pětikilometrový testovací úsek nedaleko Frankfurtu nad Mohanem má ukázat, zda je tento typ nákladní dopravy použitelný i v širším měřítku a efektivní v rámci snižování emisí oxidu uhličitého.
Elektrické vedení ve srovnání se spalovacími motory slibuje dvojnásobnou efektivitu, která vede k poloviční spotřebě energie a nižšímu znečištění ovzduší. Nový systém však může kromě ekologičtější dopravy zvýšit také bezpečí na dálnicích – elektrické vedení totiž kamionům umožňuje jednoduše se držet v jízdním pruhu.
Na video o úseku dálnice se můžete podívat zde.
Zdroj: Ekolist
Přečtěte si rozhovor s hercem Kryštofem Bartošem, kterého můžete znát třeba ze seriálu Devadesátky. Jak se jeho život změnil díky úspěšnému seriálu? A u jakých aktivit si nejlépe odpočine?
Inspirace z knihovny: I smrt má srdce. Zlodějka knih představuje její něžnou stránku
Jaká je smrt? Mnozí známe její podobu ze strašidelných příhod, kde byla obvykle popisovaná jako…