Vývoj kráčí mílovými kroky neustále kupředu. Potvrzuje to největší hybridní loď, která byla kdy postavena. V příštích letech bude přepravovat cestující mezi Velkou Británií a Francií, jak informuje server Ekolist.
Loď Saint-Malo bude mít kapacitu baterií 11 a půl megawatthodin. Podle provozovatele, společnosti Brittany Ferries, to je přibližně dvojnásobek toho, co se obvykle používá pro hybridní pohon námořních plavidel. Dopravní prostředek bude dodán v roce 2024. Následně by k němu měla přibýt ještě druhá hybridní loď.
Možná si kladete otázku, čím se hybridní loď liší od klasických. Princip hybridních lodí spočívá v tom, že mohou být poháněny zkapalněným zemním plynem, bateriemi nebo kombinací obojího. „Velikost baterií umožní plavidlům plný provoz s využitím obou lodních šroubů a všech trysek k bezemisnímu manévrování v přístavech i mimo ně, a to i za špatného počasí,“ uvedl šéf finského podniku Hakan Agnevall. Jedná se o jeden z pokusů, jak provozovat lodní dopravu ekologicky, ale přitom efektivně.
Zdroj: Ekolist, Brittany Ferries
Amputací nohy život nekončí, říká plavkyně Věra Závorková
Ve 13 letech jí lékaři diagnostikovali nádor v koleni, následná léčba včetně chemoterapie ovšem nepomohla, a tak musela podstoupit amputaci. I přes to se Věrka nevzdává a vyhrává jednu medaili za druhou. Jejím snem je paralympiáda.
Znáte takové ty knihy, které můžete otevřít na náhodné stránce a cokoliv si z nich v ten moment…