Vývoj kráčí mílovými kroky neustále kupředu. Potvrzuje to největší hybridní loď, která byla kdy postavena. V příštích letech bude přepravovat cestující mezi Velkou Británií a Francií, jak informuje server Ekolist.
Loď Saint-Malo bude mít kapacitu baterií 11 a půl megawatthodin. Podle provozovatele, společnosti Brittany Ferries, to je přibližně dvojnásobek toho, co se obvykle používá pro hybridní pohon námořních plavidel. Dopravní prostředek bude dodán v roce 2024. Následně by k němu měla přibýt ještě druhá hybridní loď.
Možná si kladete otázku, čím se hybridní loď liší od klasických. Princip hybridních lodí spočívá v tom, že mohou být poháněny zkapalněným zemním plynem, bateriemi nebo kombinací obojího. „Velikost baterií umožní plavidlům plný provoz s využitím obou lodních šroubů a všech trysek k bezemisnímu manévrování v přístavech i mimo ně, a to i za špatného počasí,“ uvedl šéf finského podniku Hakan Agnevall. Jedná se o jeden z pokusů, jak provozovat lodní dopravu ekologicky, ale přitom efektivně.
Zdroj: Ekolist, Brittany Ferries
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Inspirace z knihovny: Vzdát můžeš zítra. Richard Štěpánek ve své knize povzbuzuje k životu
Vždycky je pro co žít. Touto větou by se dal shrnout obsah knihy Vzdát můžeš zítra, kterou napsal…