K vánočním svátkům patří neodmyslitelně rodinné sledování televizního programu. Podle agentury Atmedia Czech s.r.o. se na televizi v průběhu svátků dívá téměř 9 milionů Čechů. Sledovanost vánočních pořadů je již pravidelně nejvyšší za celý rok.
První příčky sledovanosti obsazuje každoročně program Štědrého dne. V Česku tak mezi jednoznačně nejoblíbenější pořady patří vánoční pohádky. Například v loňském roce si za celý rok pustilo nejvíce diváků novou pohádku O vánoční hvězdě či tradiční Tři oříšky pro Popelku. V těsném závěsu za štědrovečerním programem pak typicky následují pohádky a další pořady vysílané v ostatních svátečních dnech.
Podobný trend lze pozorovat také v Polsku, kde je každý rok jedním z nejsledovanějších pořadů americký film Sám doma vysílaný na Štědrý den. Slováci, stejně jako Češi, mají slabost pro klasickou pohádku Tři oříšky pro Popelku, která pravidelně vede na žebříčku nejsledovanějších pořadů. Naopak diváci v Rakousku či Německu si na vánoční program příliš nepotrpí. Mezi deseti nejsledovanějšími pořady za rok 2020 se tak nachází zpravodajské pořady, seriály, filmy či reality show vysílané v průběhu roku.
„I v České republice patří tyto žánrové programy k nejsledovanějším v roce, rozdíl je ovšem v tom, že pořady vysílané v průběhu vánočních svátků se s železnou pravidelností vždy dostanou do první desítky,“ uvedl vedoucí průzkumu a marketingu ve společnosti Atmedia Pavel Müller.
Zdroj: Feedit, Lupa.cz
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Inspirace z knihovny: Novinářky vykreslují ne vždy růžovou realitu médií, dodají ale sílu
Vídáme je každý den v televizi, čteme jejich články nebo hltáme zpravodajství z válečné fronty.…