Otázky ohledně dárcovství krve, benefitů i vhodnosti uchazečů může veřejnost nově pokládat chatbotu na stránkách společnosti sanaplasma. Digitální asistent s umělou inteligencí funguje 24 hodin denně 7 dní v týdnu. Jedná se o první řešení tohoto typu v České republice.
Systém vyvinutý českými lékaři a zdravotníky byl spuštěn letos v létě a denně mu lidé položí na 1 200 dotazů. Nejvíce se veřejnost zajímá o průběh odběrů a benefity s ním spojené. Přes asistenta se lze objednat k odběrům do konkrétních center, chatbot se vyzná v otázkách zdraví a aktuálních požadavků na zdravotní stav dárců. K poskytnutí odpovědi navíc nevyžaduje téměř žádné osobní údaje.
„Svěřit se s podrobnostmi o svém zdravotním stavu umělé inteligenci může být pro mnohé dárce snazší než o nich psát skutečnému člověku. Digitální asistent totiž zůstane vždy neutrální. Bezpečnost údajů je pro nás navíc velmi důležitá, a tak všechny získané informace anonymizujeme,“ uvedl ředitel odběrové sítě sanaplasma Jan Štěpánek.
Zdroj: Feedit
Dostala jsem druhou šanci žít. To je síla, která mě žene dál, říká dobrovolnice Monika Benešová
Přečtěte si rozhovor s Monikou Benešovou, která si díky odhodlání pomáhat druhým vysloužila ocenění Laskavec. Povídali jsme si o její cestě na Pacifické hřebenovce, o knize, kterou napsala i o tom, kde všude pomáhá jako dobrovolnice.
Inspirace z knihovny: Duhový chodníček vás provede všemi odstíny dětské hravosti
Jaké to je, když přijde déšť na návštěvu? A co když uletí balónky? Novinka z pera básnířky Zuzany…