První řetězce v Česku přestávají nabízet plastové příbory nebo brčka

2 minuty radosti
Zdroj fotografie: Pixabay.com

Obchodní řetězce Lidl a Kaufland skoncují s nabídkou jednorázových plastových výrobků. Zákazníci tak v obchodech nenajdou plastová brčka, kelímky, talíře či příbory na jedno použití. Obchodníci místo toho nabídnou alternativy z recyklovatelných materiálů, které jsou šetrnější k životnímu prostředí.

Řetězec Lidl plánuje snížit množství plastu u svých privátních značek o jednu pětinu. Kaufland chce do roku 2025 nabízet zboží od svých vlastních značek pouze v recyklovatelných obalech. O podobném kroku nyní uvažují i řetězce IKEA, Tesco i Albert. IKEA hodlá do roku 2020 zrušit prodej plastového zboží na jedno použití. Tesco přistoupilo k podobným krokům v Londýně, nyní zvažuje, jaký přístup zvolit v České republice. Obchodní řetězec Albert zase hledá přírodní a papírové alternativy plastů, který by mohl nabídnout ve svých obchodech.

Obchodní řetězce tak navázaly na rozhodnutí Evropské komise, která navrhla zákaz jednorázových plastových brček, nádobí, balónků a dalšího zboží na jedno použití. Cílem je snížit množství nabízených jednorázových plastů, které zatěžují planetu a hromadí se na některých místech v moři i na pevnině.

 

Zdroj: ceskatelevize.cz

Související články

Společnost

Studenti v Hradci Králové mají perlivou i neperlivou vodu zdarma

Inspirace

Ke kampani Dost bylo plastu se přidalo dalších pět firem

Inspirace

V Česku startuje osvětová kampaň iniciativy Bezobalu

Byznys

V Litoměřicích se otevřela nová bezobalová prodejna

Zaručeně zlepší den

Konec bytové krize? Praha našla způsob, jak lidem zajistit dostupné bydlení

Překrytí nenávistného tetování zdarma. Američtí tatéři dávají lidem možnost nápravy

Češi vynalezli revoluční technologii na zpracování odpadu

Salát ze zahrádky v prosinci? Rakušan našel způsob, jak pěstovat zeleninu v zimě

Inspirativní rozhovor

Jana Leitnerová

Přečtěte si rozhovor se zakladatelkou skupiny Dobro v době korony.

Jana Leitnerová