Obchodní řetězce Lidl a Kaufland skoncují s nabídkou jednorázových plastových výrobků. Zákazníci tak v obchodech nenajdou plastová brčka, kelímky, talíře či příbory na jedno použití. Obchodníci místo toho nabídnou alternativy z recyklovatelných materiálů, které jsou šetrnější k životnímu prostředí.
Řetězec Lidl plánuje snížit množství plastu u svých privátních značek o jednu pětinu. Kaufland chce do roku 2025 nabízet zboží od svých vlastních značek pouze v recyklovatelných obalech. O podobném kroku nyní uvažují i řetězce IKEA, Tesco i Albert. IKEA hodlá do roku 2020 zrušit prodej plastového zboží na jedno použití. Tesco přistoupilo k podobným krokům v Londýně, nyní zvažuje, jaký přístup zvolit v České republice. Obchodní řetězec Albert zase hledá přírodní a papírové alternativy plastů, který by mohl nabídnout ve svých obchodech.
Obchodní řetězce tak navázaly na rozhodnutí Evropské komise, která navrhla zákaz jednorázových plastových brček, nádobí, balónků a dalšího zboží na jedno použití. Cílem je snížit množství nabízených jednorázových plastů, které zatěžují planetu a hromadí se na některých místech v moři i na pevnině.
Zdroj: ceskatelevize.cz
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Inspirace z knihovny: Vydejte se na cesty. Tereza Ramba promlouvá do duše všem Dobrodruhům
Láska je. Věta, která vystihuje životy nás všech. Protože láska je všechno, jak by řekla Tereza…