Protože den bude takový, jaký si ho uděláte.

První řetězce v Česku přestávají nabízet plastové příbory nebo brčka

2 minuty radosti
Zdroj fotografie: Pixabay.com

Obchodní řetězce Lidl a Kaufland skoncují s nabídkou jednorázových plastových výrobků. Zákazníci tak v obchodech nenajdou plastová brčka, kelímky, talíře či příbory na jedno použití. Obchodníci místo toho nabídnou alternativy z recyklovatelných materiálů, které jsou šetrnější k životnímu prostředí.

Řetězec Lidl plánuje snížit množství plastu u svých privátních značek o jednu pětinu. Kaufland chce do roku 2025 nabízet zboží od svých vlastních značek pouze v recyklovatelných obalech. O podobném kroku nyní uvažují i řetězce IKEA, Tesco i Albert. IKEA hodlá do roku 2020 zrušit prodej plastového zboží na jedno použití. Tesco přistoupilo k podobným krokům v Londýně, nyní zvažuje, jaký přístup zvolit v České republice. Obchodní řetězec Albert zase hledá přírodní a papírové alternativy plastů, který by mohl nabídnout ve svých obchodech.

Obchodní řetězce tak navázaly na rozhodnutí Evropské komise, která navrhla zákaz jednorázových plastových brček, nádobí, balónků a dalšího zboží na jedno použití. Cílem je snížit množství nabízených jednorázových plastů, které zatěžují planetu a hromadí se na některých místech v moři i na pevnině.

 

Zdroj: ceskatelevize.cz

Související články

Společnost

Studenti v Hradci Králové mají perlivou i neperlivou vodu zdarma

Inspirace

Ke kampani Dost bylo plastu se přidalo dalších pět firem

Inspirace

V Česku startuje osvětová kampaň iniciativy Bezobalu

Byznys

V Litoměřicích se otevřela nová bezobalová prodejna

Zaručeně zlepší den

Čeští vědci hlásí objev v boji proti rakovině. Nové léky jsou až stokrát účinnější

Mladší o pět let? Podle vědců je možné omládnout díky speciálnímu cvičení

Čeští vědci vyvinuli unikátní rychlotesty na covid-19. Výsledky odhalí už za hodinu

Praha znovu ovládla anketu o nejlepší místo pro život. Zjistěte, jak se umístil váš kraj

Inspirativní rozhovor

Subjektivní prožitek je to jediné, co máme. Vytěžme z něj to nejlepší, nabádá duo Brain We Are

Subjektivní prožitek je to jediné, co máme. Vytěžme z něj to nejlepší, nabádá duo Brain We Are

Přečtěte si rozhovor se studenty neurověd - Kryštofem a Vojtou, kteří tvoří podcast Brain We Are.