Co dělat, aby se v našem městě žilo dobře i dalším generacím? Brno v červenci spustilo kampaň #PripravBrno, která má připravit obyvatele na klimatickou změnu. Zároveň radí jednotlivcům i firmám, co dělat, aby její dopady byly co nejmírnější.
Projekt sleduje cíl, ke kterému se město zavázalo v posledních letech. Tím je snížit do roku 2030 emise o 40 procent. Kampaň, jejíž součástí je i web #PripravBrno, poběží následujících deset let. Podle primátorky Markéty Vaňkové plánuje Brno různá opatření, která zmírní dopady vyšších teplot a sucha na život obyvatel ve městě.
Lidé na stránkách naleznou nejrůznější informace. Objeví tam například rady, jakým způsobem mohou přispět ke snižování emisí či jak šetřit vodou nebo energií. Web obsahuje sekce pro jednotlivce i firmy. Lidé se krom šetrného chování mohou zapojit i příspěvky s hashtagem #PripravBrno. „Firmy se na webu dozví, že se mohou stát partnery města ve snižování emisí. Uzavřením Memoranda o snižování emisí vyjádří svou vůli používat šetrné způsoby dopravy, snižovat energetickou náročnost budov nebo využívat obnovitelné zdroje energie,“ prohlásil náměstek primátorky Petr Hladík.
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Inspirace z knihovny: Utopia Avenue přináší příběh fiktivní kapely z 60. let
Jaké bylo mít hudební skupinu v 60. letech minulého století? Celosvětově uznávaný spisovatel David…