Taky si neustále zoufáte, že nemáte co na sebe, a to i přesto, že vaše skříň praská ve švech? Nový český start–up ShareWear přichází se snadno dostupným a udržitelným řešením.
Každá významná společenská akce si podle nepsaných pravidel žádá jiné šaty. Je tedy potřeba neustále nakupovat nové? A co si s nimi potom počít? S online půjčovnou oblečení ShareWear trendu šatů na jedno použití možná již brzy odzvoní. Za jejím vznikem stojí mladý vývojář Nikola Šafránek z Prahy, který se rozhodl nabídnout snadno dostupnou alternativu k rychlé módě, jež zatěžuje životní prostředí.
Platforma ShareWear je založena na principu sdílení oblečení mezi lidmi, respektive především ženami. Ty si mohou šaty nejen půjčit, ale i vystavit a nabídnout vlastní kousky, které zrovna nepotřebují.
Před coronavirovými opatřeními, která následně zmařila plesovou sezónu, si zákaznice půjčovaly šaty za denní poplatek. Zakladatel projektu však nyní mění strategii, ve které vychytal drobné mouchy a přechází na pronájem šatů za měsíční paušál. Vylepšenou verzi projektu, nově i s mobilní aplikací, by rád spustil ještě letos.
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Inspirace z knihovny: Jak se z obyčejného člověka stane vlivná osobnost? Steve Jobs motivuje ostatní
Steve Jobs byl jako každý z nás. Člověk z masa a kostí. Co konkrétně jej odlišilo? Díky čemu uspěl?…