Fenomén bikesharingu se už rozšířil i do Plzně. Místní sdílení kol zde začalo fungovat v loňském roce, ten letošní odstartovalo nejen s velkými plány, ale i s finanční podporou od města.
„Plzeň a zejména její centrum je svou strukturou a velikostí vhodná pro městskou cyklodopravu, velkým přínosem je i šetrnost této dopravy vůči životnímu prostředí. Komunita využívající tento druh dopravy se stále zvětšuje, městská cyklistika se stává trendem,“ uvedl Petr Náhlík, plzeňský náměstek primátora pro oblast dopravy a životního prostředí.
Radní města se rozhodli podpořit bikesharing v Plzni částkou 190 400 korun. Přesně o takovou sumu žádala organizace Kolemplzne.cz pro svůj projekt. Poskytnuté finance použije sdružení na nákup 35 nových kol i na úhradu nezbytného servisu a oprav. Část peněz možná poputuje také na rozvoj aplikace či webových stránek, což jsou prvky pro fungování projektu nezbytné.
Projekt Kolemplzne.cz vznikl v loňském roce, kdy zároveň rozmístil ve městě prvních 50 kol, která vyzkoušelo přes dvě stě uživatelů. Cílem pro rok 2016 je tento počet zčtyřnásobit. K tomu může pomoct i zmíněná podpora od města. Projekt ještě musí schválit místní zastupitelstvo.
Sdílená kola jsou k dispozici neustále – 24 hodin denně, 7 dní v týdnu – ovšem pouze v teplých měsících, tedy od března do listopadu. Uživatelé si mohou vybrat mezi měsíčním a ročním tarifem, který stojí sto, respektive šest set korun. Bikesharing úspěšně funguje i v dalších krajských městech, například v Praze, Brně, Olomouci či Hradci Králové.
Amputací nohy život nekončí, říká plavkyně Věra Závorková
Ve 13 letech jí lékaři diagnostikovali nádor v koleni, následná léčba včetně chemoterapie ovšem nepomohla, a tak musela podstoupit amputaci. I přes to se Věrka nevzdává a vyhrává jednu medaili za druhou. Jejím snem je paralympiáda.
Inspirace z knihovny: Svět je stále lepším místem. A to je Fakt(omluva)
Jde to s námi z kopce. Situace ve světě se horší, množství násilných činů narůstá. Také…