Před začátkem loňského roku si dala společnost Tatra Trucks za cíl dosáhnout tržeb okolo 2,8 miliard korun. Už první polovina roku naznačila, že by pokoření tohoto střídmého plánu nemělo být problémem. Výsledky druhé poloviny roku vzrůstající zájem o českou značku nákladních vozidel jen potvrdily. Po zhodnocení předběžných výsledků roku 2014 se Tatře rýsují tržby ve výši 3,7 miliardy korun, což je o 24 procent více, než v roce 2013.
V roce 2013 Tatra vyrobila 763 vozidel, ze kterých se jí podařilo 722 prodat. V roce 2014 výroba vzrostla na 821 vozů a prodej dokonce na 850 kusů. Dostalo se tak i na nákladní vozidla, jenž čekala mezi zásobami. Mimo prodeje hotových vozidel společnost profituje také z náhradních dílů, servisu a prací strojní povahy pro třetí strany. Tiskový mluvčí Andrej Čírtek upozornil ještě na jeden faktor, který se pozitivně odrazil ve výsledcích loňského roku. „Tatra Trucks je celkově čistým exportérem, kdy cca 80 procent její produkce končí mimo ČR. Proto na ni měl pozitivní dopad i kurzový vývoj roku 2014, kdy slabá koruna přispěla k růstu tržeb,“ uvedl Čírtek.
V loňském roce se Tatře podařilo navýšit nebo překonat snad všechny statistiky roku 2013. Oproti němu prodej nákladních vozů narostl o 18, výroba o 8, prodej náhradních dílů o 40 a tržby z prodeje vozidel o 39 procent. To vše se promítlo ve zvýšení meziročních tržeb o 24 procent. Za dosaženými úspěchy vidí společnost obnovující se důvěru zákazníků v unikátní vozidla Tatra, dobré obchodní vztahy se strategickými zákazníky, jako jsou například Ministerstvo obrany Saudské Arábie nebo Hasičský záchranný sbor Slovenské republiky, a nové obchodní úspěchy v exotických zemích typu Mexika nebo Nové Kaledonie.
Oldřich Večeřa
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Životy mileniálů nejsou jednoduché. Ačkoliv se na první pohled může zdát, že jde především o zábavu…