Protože den bude takový, jaký si ho uděláte.

Nový český projekt pomůže studentům lépe se připravit na požadavky praxe

2 minuty radosti
Zdroj fotografie: Dollarphotoclub

Pružně reagovat na měnící se pracovní trh, využít na vysokých školách více odborníků z praxe a rozvinout mezifakultní a meziuniverzitní spolupráci napříč regiony. To jsou hlavní cíle projektu Příprava adaptace vysokých škol na potřeby kulturních a kreativních průmyslů. V projektu se spojilo čtrnáct českých univerzit například z Brna, Ostravy či Prahy a jejich cílem je lépe připravit studenty vybraných oborů na požadavky praxe.

Do kulturních a kreativních průmyslů spadají například oblasti jako design, architektura, film, divadlo, software, reklama nebo výtvarná umění. České vysoké školy sice už nabízejí desítky studijních oborů, jejichž absolventi nacházejí uplatnění v této oblasti, ne vždy ale reagují pružně na měnící se potřeby trhu a ne vždy se teoretická výuka doplňuje i s praktickým vzděláváním.

Pomoci by měl právě projekt, jehož výsledkem bude i podrobná „mapa“ předmětů a oborů vztahujících se ke kreativním odvětvím na jednotlivých univerzitách a fakultách. Pokud by se projekt ujal, tak by školy i studenti napříč republikou dostali dokonalý přehled předmětů, který by mohli vzájemně kombinovat a doplňovat. Výsledkem by byla jejich mnohem lepší připravenost pro praxi.

Související články

Zaručeně zlepší den

Čeští vědci hlásí objev v boji proti rakovině. Nové léky jsou až stokrát účinnější

Praha znovu ovládla anketu o nejlepší místo pro život. Zjistěte, jak se umístil váš kraj

Novinka v léčbě cukrovky. Horké koupele mají dobrý vliv na krevní tlak i obezitu

Průlom v boji proti koronaviru. Nový test přináší přesné výsledky už za 90 minut

Inspirativní rozhovor

Subjektivní prožitek je to jediné, co máme. Vytěžme z něj to nejlepší, nabádá duo Brain We Are

Subjektivní prožitek je to jediné, co máme. Vytěžme z něj to nejlepší, nabádá duo Brain We Are

Přečtěte si rozhovor se studenty neurověd - Kryštofem a Vojtou, kteří tvoří podcast Brain We Are.