Protože den bude takový, jaký si ho uděláte.

Lokální značky na jednom místě. Web Lokala podporuje místní výrobce

Lokala podporuje i řadu českých výrobců obuvi. Zdroj fotografie: lokala.cz

Chcete si pořídit českou bundu? Nebo batoh, šálu, povlečení? Je to větší oříšek, než by člověk předpokládal. Ne snad že by takové firmy neexistovaly, ale je potíž je najít, natož sdružené na jednom místě. Díky projektu Lokala se ale pomalu rodí změna.

Pár let zpět jsem se rozhodl kupovat primárně výrobky vyrobené u nás v Česku. Dost často jsem narážel na problém při hledání takového výrobce. Začal jsem si proto značky, které jsem si našel, ukládat, a postupem času mě to dovedlo k tomu, že bych tím mohl pomoci dalším lidem, kteří chtějí, stejně jako já, pomoci českému průmyslu,“ shrnuje ve stručnosti počátky projektu Roman Stejskal, který ho letos na podzim založil společně s Eliškou Brejškovou.

Na webu najdete pestrý výběr produktů. Zdroj fotografie: lokala.cz

Lokala funguje na dvou úrovních. Jednou z nich je stále rostoucí katalog lokálních výrobců. Ten aktuálně nabízí především oblečení, ale postupně ho budou plnit i produkty z dalších odvětví. „Nejsme ale jenom katalog. Chceme návštěvníkům značky představit. Trochu je personifikovat. Za každou značkou stojí konkrétní lidé s mnohdy neuvěřitelným příběhem. Je to ale i způsob výroby, přístup ke kvalitě a spousty dalších aspektů, o které bychom se měli zajímat při nákupu. Chceme také decentně otevírat témata fair trade, slow fashion nebo udržitelnost,“ vysvětluje Stejskal.

Přestože je projekt v začátcích, nabízí už nyní pestrý výběr českých výrobců. Plní se i dalším zajímavým obsahem, aktuálně například užitečným tipem na vánoční dárky z tuzemska. „Naším hlavním záměrem je lidem vůbec přiblížit myšlenku, že mohou nakupovat lokální výrobky, že existuje spousta skvělých firem, které dokážou nahradit některé zahraniční dodavatele. A pokud se bavíme o oblečení, tak že nakupování oblečení vyrobeného v Česku může být opravdu pro každého člověka, i s různými finančními možnostmi nebo preferencemi ve stylu oblékání,“ doplňuje spoluzakladatelka Brejšková.

Související články

Podpořte Pozitivní zprávy

Podpořte Pozitivní zprávy pomocí Givt

Podpořte Pozitivní zprávy pomocí Givt

GIVT promění vaše každodenní nákupy na internetu v dobrý skutek. Stačí využít Pomocníka nebo před…

Zaručeně zlepší den

Vědci zjistili, jak zabránit útokům žraloků

V Německu poštovní známky zpívají a vypráví příběhy

Mravenci za sebou nechávají chemické stopy, aby navedli přátele k jídlu

Kočky prospívají duševnímu i fyzickému zdraví svých majitelů

Inspirativní rozhovor

České myšlení se mění, lidé řeší udržitelnost – a to je dobře, říká Cyril Klepek z digitálního odpadového tržitě Cyrkl

České myšlení se mění, lidé řeší udržitelnost – a to je dobře, říká Cyril Klepek z digitálního odpadového tržitě Cyrkl

Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.

Pozitivní kniha

Inspirace z knihovny: Utopia Avenue přináší příběh fiktivní kapely z 60. let

Inspirace z knihovny: Utopia Avenue přináší příběh fiktivní kapely z 60. let

Jaké bylo mít hudební skupinu v 60. letech minulého století? Celosvětově uznávaný spisovatel David…