Hladomor, humanitární krize, chudoba a nemoci. Tato slova se nejčastěji objevují v médiích, když redaktoři hovoří o Africe. O tom, že tento kontinent může nabídnout i spoustu krás a zajímavostí, se rozhodli Afričané svět informovat pomocí twitterové kampaně.
Širší mediální obraz o více než padesáti afrických zemí se snaží lidé podávat díky hashtagu #TheAfricaTheMediaNeverShowsYou. Na Twitteru lidé z Afriky sdílejí už několik měsíců obrázky z jejich běžného života. Za cílem zbořit stereotypy, které má veřejnost o Africe, se lidé podílejí o své fotografie místní architektury, módy nebo jídla.
„Do kampaně jsem se zapojila, protože jsem se již od malička cítila zahanbená tím, že vyrůstám v zemi, na kterou ostatní nahlíží v negativním světle jako na kontinent v dezolátním stavu. Často jsem slýchávala nepříjemné komentáře k mému původu o chudobě a nemocech,“ vysvětlila pro Fusion studentka Diana Salah, jež se z Afriky přestěhovala do USA.
Kampaň je podle počtu sdílení a zhlédnutí jednotlivých fotek velmi úspěšná v celém světě. Pokud i vy chcete poznat Afriku z trochu jiného úhlu, než servírují média, zadejte si na Twitteru nebo Instagramu hashtag #TheAfricaTheMediaNeverShowsYou.
Zdroj: Fusion, Twitter
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Je červen – období, kdy většinu volného času trávíme v parcích, v lese, u vody nebo na procházkách…