Detektor průjezdnosti vozidel umí podle hustoty dopravy upravovat intenzitu svícení, díky čemuž sníží náklady na osvětlení i dopady na životní prostředí. Zařízení na pražský most v červenci nainstalovali zaměstnanci společnosti Technologie hlavního města Prahy (THMP).
Zatímco při provozu světla svítí na maximum, v době, kdy přes most žádné tramvaje a auta nejezdí, intenzita svícení postupně klesá. „Současný model máme nastavený tak, že do večerní osmé hodiny bude osvětlení fungovat na stoprocentní výkon. Ten po osmé začne postupně klesat, až se v deset hodin ustálí na padesáti procentech původní hodnoty,“ uvedl pražský radní Jan Chabr. V případě, že doprava na mostě zhoustne, se lampy opět rozzáří na svůj nejvyšší výkon.
Zatím se jedná o pilotní projekt a pracovníci THMP tak testují různé modely svícení či nastavení intervalů načítání dopravy. „Otestované řešení potom můžeme libovolně replikovat i v jiných lokalitách, kde jsou již instalována LED svítidla a chytrá zapínací místa,“ dodal předseda představenstva THMP Tomáš Jílek.
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Inspirace z knihovny: Vydejte se na cesty s Petrem Niklem. Zachytil kouzlo každodennosti
Po delší odmlce se vracíme s oblíbenou rubrikou Pozitivní kniha. Tentokrát vám přinášíme tip na…