Protože den bude takový, jaký si ho uděláte.

Komunitní web sdružující opraváře otevřel v Praze i kamenné pobočky

Ilustrační fotografie. Zdroj: Dollar Photo Club

Hned do tří poboček komunitního webu Opravárna mohou lidé už několik týdnů nosit spotřebiče k opravě. Původně online platforma získala pevné zázemí v servisních místech v Galerii Fénix, pasáži Fénix a v kavárně Králík v rádiu ve Vršovicích. Od spuštění kamenných poboček evidoval jednatel společnosti Jan Charvát více než 120 zakázek. Nejčastěji lidé nosí k opravě mobily a počítače.

Lidé stojící za společností Opravárna rozšiřují v České republice zahraniční trend, který se řídí heslem, že staré věci nepotřebují vyhodit, ale opravit. „Vadilo mi, že se věci zbytečně vyhazují, přitom je v Česku spousta kutilů, co jim umí vrátit život. A také mě štvali přemrštěné ceny za opravy ve značkových servisech. Například dokážeme opravit mobily o polovinu levněji než naše konkurence,“ uvádí ke vzniku myšlenky na otevření podniku zakladatel společnosti Opravárna Jan Charvát.

Podle lékárnice Apoleny Orságové se jedná o chvályhodnou myšlenku. „Nerada vyhazuji spotřebiče, které by ještě mohly fungovat jenom proto, že ve svém okolí nenajdu někoho, kdo by je spravil. Myslím, že podobná společnost si na trhu najde své místo. Určitě se jedná o prospěšné podnikání,“ uvádí Orságová.

Vdechnou věcem nový život

Zákazníci nosí k opravě nejčastěji mobily, počítač a drobnou elektroniku. Přes web Opravárny mohou zájemci zadat zakázku prakticky na cokoliv. „Mezi zajímavosti patřila například heligonka staršího pána z Ostravy. Opraváře jsme mu našli hned z vedlejšího města a on dnes může po letech zase hrát,“ vzpomíná Charvát.

Podnik se řídí stále častějším principem sociálního podnikání, který se snaží řešit společenský či environmentální problém. Mezi zaměstnance patří i bývalý servisní technik, který má kvůli depresi status zdravotně postiženého. „U nás se postupným tempem vrací zpátky do života a má z práce radost. A my zase z něj,“ říká Charvát.

Princip Opravárny je prostý. Webové stránky slouží k registrování zákazníků i opravářů. Zákazník vytvoří pracovní nabídku, kam zadá informace o rozbitém výrobku a společnost ji přidělí nejbližšímu a nejvhodnějšímu opraváři. Po opravě zboží zákazník zaplatí dohodnutou cenu přímo opraváři. Věc k opravě jde zadat na webu, či ji přímo zanést na servisní místo a ponechat ji tam, než si opravář z nejbližšího okolí se závadou poradí.

Související články

Zaručeně zlepší den

Nemusíte běhat maratony. Zrychlit metabolismus sedavých lidí umí i jediná fyzická aktivita

Pražský hrad je hvězdou Instagramu. Porazil konkurenci z celého světa

O krásných duších ve škaredých tělech. Češi připravují animovaný film o hovínkách

Nahradí jednorázové plasty i polystyren. Český start-up vyvinul ekologický materiál z podhoubí

Pozitivní kniha

Inspirace z knihovny: Kniha, která zaujala svět. Malý princ potěší i utěší

Inspirace z knihovny: Kniha, která zaujala svět. Malý princ potěší i utěší

Mám pro vás hádanku. Pochází z planetky B612, přeje si nakreslit beránka a už více než…