Ke kampani Dost bylo plastu se přidalo dalších pět firem

2 minuty radosti
Zdroj fotografie: Pexels

Ikea, Starbucks nebo Lidl. To jsou některé z firem, které se nově připojily ke kampani Dost bylo plastu se záměrem snižovat množství plastového odpadu. Seznam zapojených subjektů čítá aktuálně třináct jmen.

Lidl se zavázal přestat s prodejem jednorázových plastových výrobků, jako jsou kelímky nebo brčka. Totéž přislíbila také Ikea, která navíc plasty odstraní i ze svých restaurací. Starbucks zase ke stávající slevě 10 procent při nákupu nápoje do vlastního hrnku připojil závazek vydávat zákazníkům plastové příbory jen na vyžádání. Fruitisimo nabídne lidem možnost odnést si nápoj ve vlastní lahvi se slevou.

Vedle firem kampaň podporuje i Česká zemědělská univerzita. Ta pořídí do svých prostor automaty na filtrovanou vodu a na akce bude využívat vratné kelímky. Ty nedávno zavedla i pražská Náplavka. Projektu pomáhá i stanovisko Státního zdravotního ústavu, podle něhož je z pohledu hygieny v pořádku odnést si jídlo ve vlastní krabičce nebo nápoj ve vlastním hrnku.

 

Související články

Byznys

K antiplastové kampani se v Praze připojily první velké firmy

Byznys

Farmářské trhy na pražské Náplavce nově nabízejí vratné kelímky

Inspirace

Olomouc je na špici v nakládání s odpady

Inspirace

Pražská zoo nově využívá elektrický kompostér na bioplasty

Zaručeně zlepší den

Češi vynalezli revoluční technologii na zpracování odpadu

Salát ze zahrádky v prosinci? Rakušan našel způsob, jak pěstovat zeleninu v zimě

Potěšení bez výčitek. První český supermarket nabízí fairtradové květiny

Jak udržet v krajině vodu? Díky českému projektu se do Krušných hor vrátila vláha

Inspirativní rozhovor

Jana Leitnerová

Jana Leitnerová

Přečtěte si rozhovor se zakladatelkou skupiny Dobro v době korony.