Ke kampani Dost bylo plastu se přidalo dalších pět firem

Zdroj fotografie: Pexels

Ikea, Starbucks nebo Lidl. To jsou některé z firem, které se nově připojily ke kampani Dost bylo plastu se záměrem snižovat množství plastového odpadu. Seznam zapojených subjektů čítá aktuálně třináct jmen.

Lidl se zavázal přestat s prodejem jednorázových plastových výrobků, jako jsou kelímky nebo brčka. Totéž přislíbila také Ikea, která navíc plasty odstraní i ze svých restaurací. Starbucks zase ke stávající slevě 10 procent při nákupu nápoje do vlastního hrnku připojil závazek vydávat zákazníkům plastové příbory jen na vyžádání. Fruitisimo nabídne lidem možnost odnést si nápoj ve vlastní lahvi se slevou.

Vedle firem kampaň podporuje i Česká zemědělská univerzita. Ta pořídí do svých prostor automaty na filtrovanou vodu a na akce bude využívat vratné kelímky. Ty nedávno zavedla i pražská Náplavka. Projektu pomáhá i stanovisko Státního zdravotního ústavu, podle něhož je z pohledu hygieny v pořádku odnést si jídlo ve vlastní krabičce nebo nápoj ve vlastním hrnku.

 

Autor článku

Kristýna Motlová