Kaufland známe především proto, že v něm rádi nakupují senioři. Jenže to není jediné – opakovaně totiž získává ocenění v oblasti ekologie. Firma je dle studie společnosti Impact Metrics za rok 2021 znovu lídrem v udržitelnosti mezi obchodními řetězci, uvedla na svých stránkách Asociace společenské odpovědnosti.
Porovnání bylo provedeno podle 17 kritérií vybraných na základě metrik ESG (Enviroment, Social, Governance). Dle studie má vítězný Kaufland v rámci ESG kontinuálně dobré výsledky napříč všemi kritérii. Výsledek hodnocení oceňuje jeho udržitelné aktivity na ochranu životního prostředí, diverzitu a péči o zaměstnance, transparentnost či podporu neziskového sektoru v České republice. Nejvíce kritérií bylo přitom zaměřených na životní prostředí. Autoři studie hodnotili řetězce dle spotřeby energií, vody, nakládání s odpady, podílu obnovitelných zdrojů či celkové plochy zelených střech. Čtyři kritéria zahrnovala sociální oblasti. Sledován byl poměr zaměstnaných mužů a žen, věková struktura zaměstnanců či podíl zdravotně postižených. Závěrečná tři kritéria zahrnovala transparentnost, verifikaci dat a spolupráci s neziskovými organizacemi.
Kaufland byl v minulosti opakovaně vyhlášen za nejudržitelnější obchodní řetězec v České republice. Zvítězil už v první studii, kterou společnost Impact Metrics provedla poprvé za rok 2019. Díky svému komplexnímu přístupu k ESG aktivitám také nedávno vyhrál Národní cenu České republiky za společenskou odpovědnost a udržitelný rozvoj. Porazí jej někdo v dalším ročníku?
Zdroj: Asociace společenské odpovědnosti
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Inspirace z knihovny: Cesta do života v přítomnosti. Zasvěcení do meditace je ideálním průvodcem
Chtěli byste začít s meditací, případně ji prohloubit a dát jí jiný rozměr? Kniha Alphonse a Rachel…