Výročí třiceti let od sametové revoluce je skvělou příležitostí nejen ke vzpomínání na staré časy, ale i zhodnocení aktuální situace. Kampaň nazvaná Jsme Česko skrze názory padesáti lidí ukazuje nejen pestrost zdejších občanů, ale i jejich pohled na naši společnou zemi.
„Česko a jeho obyvatele tvoří různorodé společenství lidí rozličných původů nebo náboženských vyznání, kteří se cítí součástí Česka, případně českého národa. Státní symboly proto reprezentují i je samotné a mnozí z nich se k nim sami vztahují. Chceme jim proto dát možnost to ukázat,” vysvětluje koordinátor Lukáš Houdek z HateFree Culture, která kampaň vytvořila společně s Multikulturním centrem Praha.
Lidé zapojení do kampaně na fotkách sdílejí svůj pohled na Česko – zmiňují věci, které zde mají rádi a jsou za ně vděčni, nechybí ale ani vyjádření nespokojenosti. Na fotografiích figurují herci, zpěváci, studenti, sportovci nebo matky na rodičovské dovolené – všichni ti, kteří se zde narodili nebo si Českou republiku vybrali jako místo pro život. Část kampaně bude od konce měsíce možné vidět i naživo díky výstavě v Havelské ulici v Praze.
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Inspirace z knihovny: Jak se z obyčejného člověka stane vlivná osobnost? Steve Jobs motivuje ostatní
Steve Jobs byl jako každý z nás. Člověk z masa a kostí. Co konkrétně jej odlišilo? Díky čemu uspěl?…