Protože den bude takový, jaký si ho uděláte.

Japonský vynález vám vybere tričko podle nálady

Ilustrační fotografie. Zdroj: Dollar Photo Club

Řešíte každé ráno, co si vzít na sebe? Třeba by vám rozhodování usnadnilo, kdybyste se mohli obléknout podle aktuálního rozpoložení. Právě s takovým vynálezem přišla japonská módní značka UniQlo.

Databáze zařízení nazvaného UMood obsahuje šest stovek triček. Pokud chce zákazník mezi nimi najít to pravé, pouze se posadí na gauč, nasadí si sluchátka a deset minut sleduje televizi. Na obrazovce se promítají různá videa a obrázky, přístroj mezitím analyzuje mozkové vlny a podvědomé reakce člověka. Sleduje jeho zájem, apatii, stres, soustředění a souhlas.

Když promítání skončí, přístroj na základě analýzy vybere čtveřici nejvhodnějších triček. Ty zákazníkovi promítne, přičemž stále sleduje jeho reakce. Na jejich základě pak vyhodnotí, které tričko je pro klienta ideální a to mu nabídne.

Firma prozatím zařízení představila v Sydney ve svých čtyřech pobočkách. Pokud bude mít úspěch, chystá se ho rozšířit nejprve po Austrálii a posléze i do světa.

Internetovou variantu nápadu lze najít na webových stránkách firmy. Hned po jejich otevření se vám zobrazí kvíz o jedenácti otázkách, v nichž máte například vybrat obrázek charakterizující váš aktuální pocit nebo místo, na které byste se chtěli teleportovat. Na základě odpovědí vám stránka vygeneruje tři trička, která by měla odpovídat vaší současné náladě.

Zdroj: ihned.cz

Související články

Inspirace

Japonský vlak štěká, aby předešel srážce se zvěří

Společnost

Průhledné veřejné toalety jsou novým trendem. Jak fungují?

Společnost

Prague Fashion Weekend letos představí spojení automobilů a módy

Ze světa

Vznikly 3D šaty, které reagují na pohled

Zaručeně zlepší den

Čeští vědci hlásí objev v boji proti rakovině. Nové léky jsou až stokrát účinnější

Čeští vědci vyvinuli unikátní rychlotesty na covid-19. Výsledky odhalí už za hodinu

Praha znovu ovládla anketu o nejlepší místo pro život. Zjistěte, jak se umístil váš kraj

Průlom v boji proti koronaviru. Nový test přináší přesné výsledky už za 90 minut

Inspirativní rozhovor

Subjektivní prožitek je to jediné, co máme. Vytěžme z něj to nejlepší, nabádá duo Brain We Are

Subjektivní prožitek je to jediné, co máme. Vytěžme z něj to nejlepší, nabádá duo Brain We Are

Přečtěte si rozhovor se studenty neurověd - Kryštofem a Vojtou, kteří tvoří podcast Brain We Are.