Protože den bude takový, jaký si ho uděláte.

Instantní inspirace #2 aneb Zářijové radosti na sociálních sítích

Zdroj ilustrační fotografie: Canva

Září se pomalu chýlí ke konci a opět potvrdilo to, co už většina z nás tuší. Sociální sítě mohou být skvělým zdrojem inspirace, cenných informací, ale i nezbytného pobavení – stačí jen sledovat ty správné lidi. O výběr toho nejzajímavějšího, co nám při sjíždění instagramového feedu cvrnklo do nosu, se s vámi podělíme i tentokrát.

@honza_mendel

Začínáme možná trochu zostra, ale co si budeme povídat – ne vždy je život zalitý sluncem. Příspěvky kouče Jana Menděla nás laskavou formou učí brát věci takové, jaké jsou, objevit jejich pozitivní stránky, a vyhnout se tak zbytečnému stresu.

@tojidlo

V kategorii „nebrat život příliš vážně“ ještě chvíli zůstaneme. Autorka projektu @tojidlo dennodenně boří mýty o zdravém stravování a svým téměř osmdesáti tisícům followerů servíruje praxí i výzkumy podložená fakta okořeněná špetkou nadhledu. Tentokrát však opravdu uhodila hřebíček na hlavičku – za střízlivý postoj k obligátnímu tématu sebelásky nadšeně tleskáme.

@cervenapropiska

Tak jo, řekněme si to na rovinu – čeština je sice krásný jazyk, někdy ale umí být pekelně složitá. Pokud si nechcete trhnout ostudu v pracovní korespondenci nebo vás prostě jen český jazyk zajímá, sledujte profil Červená propiska, který mají na svědomí dvě zkušené korektorky Karla a Sabina.

 @sazimebudoucnost

Stromy jsou prostě fascinující. Pokud vás zajímají jejich superschopnosti, které je povyšují na nepostradatelné zelené ochránce, můžete iniciativu Sázíme budoucnost nejen sledovat na Instagramu, ale i podpořit. Vše potřebné se dozvíte na webových stránkách projektu.

@jeoknebytok

Je OK nebýt OK a je potřeba si to občas připomenout. S kvalitním spánkem se však šance, že OK budete, mnohonásobně zvyšuje. Takže vyměňte odpolední kafe za bylinkový čaj, svěřte se deníku vděčnosti a dopřejte si blahodárný odpočinek, po kterém bude svět zase o něco veselejším místem.

View this post on Instagram

Každý to má jinak. Někdo usnu všude a hned. 💤😴 Jiní by počítali 🐑 hodiny. 1. Na kofein každý reagujeme jinak, můžete se podívat na předchozí příspěvek o kávě pro zajímavost. Existuje genetická predispozice, jak naše tělo kofein přijímá. Někteří kofein cítí ještě dlouho poté, co ho vypili a jiní mnohem kratší dobu. Nicméně i pokud patříte mezi osoby, kteří si dají kávu ve 20h a usnou za pár hodin, nedoporučuje se to, jelikož kofein působí na fungování CNS a těla i ve spánku a může zhoršovat kvalitu spánku a kvality spánku. Pokud tak máte problémy se spánkem, zkuste nepít kofein po 14h. 2. Místo obrazovek (TV, notebook, mobil,…) zkuste zvolit jiný rituál. Ať už je to knížka, audioposlech, aplikace (např. zvuky pro usnutí se dají v některých aplikacích různě kombinovat a nastavit, kdy se mají vypnout, abyste nemuseli tel. vypínat). 3. V případě, že máte problémy s usínáním nebo probouzením, nastavte si režim, při němž bude jasné, že v určitou dobu už se chystáte ulehnout ke spánku.  4. Naučte svojí mysl a své tělo, že postel je ke spánku. Ne k učení, práci,… 5. 7. 10. Může být velmi nápomocné, když se tělo a mysl naučí, že určitý rituál předchází spánku. Ať už je to vedená relaxace, poslech hudby, meditace, protahování, … Na spaní nenoste to, co nosíte běžně jako domácí oblečení. Ať dáváte i tímto signál, že se jde spát.  6. Obecně ke spánku prospívá i denní fyzická aktivita. Nejen práce a doprava. Ale i cílené fyzické cvičení. A nemusí být nutně namáhavé! 🙂 8. Jestli potřebujete přes noc naspat od cca 7h a výše a máte s tím obtíže, vynechte šlofíky přes den. 9. Nekoukejte na hodiny pořád za sebou. Uvidíte jen ubíhající minuty. Prostě si to nedovolte a pokud nevěříte budíku, chce to jiný zvuk nebo budík. • • ℹ️ Tento příspěvek není dokonalým receptem pro dobrý spánek, ale vodítkem a pomůckou k zamyšlení. I to může pomoci 🙏♥️ • • #jeoknebytok #psycholozka #spanek #usinani #psychika #motivace #rodina #radost #prevence #psychohygiena #stres #uzkost #zdravi #dusevnipohoda #dusevnizdravi #praha #psycholog #psychologie #terapie #psychoterapie #czech #mentalhealth #krizovyintervent #czechgirl #tydnyprodusevnizdravi #seberozvoj #psychology #emoce #pecujosebe

A post shared by Mgr. Karolína Honsová (@jeoknebytok) on

@agent.jaroslav

Srandičky nakonec nesmí chybět. Ať se nám zdá současná situace jakkoliv nešťastná, naše národní schopnost udělat si ze všech patálií legraci je prostě nevyčerpatelná. Česká lidová slovesnost nám opět připomněla, že se s úsměvem všechno zvládá lépe.

Související články

Zaručeně zlepší den

Keňská inženýrka vyrábí z plastového odpadu cihly pětkrát pevnější než beton

Tito opeřenci navštěvují česká krmítka nejčastěji. Známe výsledky ptačího sčítání

Zařízení z dílny českých vědců umožní dezinfikovat respirátory

Revoluce v létání. Nizozemci poprvé použili syntetické palivo, pomůže zachránit planetu