Protože den bude takový, jaký si ho uděláte.

Inovativní přístup k diplomacii: Rwandský velvyslanec prodává přes TikTok kávu a chilli ze své země

Foto: Rwandská ambasáda v Číně

Číňané mohou na TikToku nakoupit další exotickou komoditu. Na tamní trh vstoupil rwandský ambasador James Kimonyo, který až ke dveřím doručuje kávu a chilli z východoafrické země. V neotřelém přístupu vidí nejen osobní popularitu, ale velký obchodní potenciál.

James Kimonyo působí v Číně už tři roky a uvědomuje si, o jak velký a dravý trh jde. Rozhodl se k ekonomické diplomacii přistoupit kreativně a zaměřit se na sociální média, a to především fenomén posledních let, TikTok. „Čínská tiktoková ekonomika dosahuje obratu asi 5,4 bilionu dolarů a nejen to. Čína je největším uživatelem internetu a má největší počet online nakupujících a je dobře propojena, protože 99 procent populace vlastní mobilní telefony. Mobilní platební systémy jsou zde velmi efektivní,“ řekl Kimonyo BBC.

Kimonyo vystoupil z tradičních modelů minulosti, jako je předvádění na výstavách nebo inzeráty v novinách, a ponořil se do vod současných trendů neustálého připojení k internetu a živého vysílání pro tisíce a miliony sledujících. Využil také toho, že rwandské chilli i káva jsou na čínském trhu novými a exotickými produkty, a povedlo se mu je dostat na velké čínské e-shopy, jako je JD.com, Tmall nebo i v Česku známý Alibaba. Zapojil se do živě vysílaných aukcí rwandského zboží, kdy se mu při jedné z nich ve spolupráci s Alibabou podařilo prodat 1,5 tuny pražených kávových bobů za minutu.

Exotická káva je v Číně populární. Ilustrační foto: Unsplash

„Už nejsme staromódní diplomatické mise, kam si chodíte užívat recepce a víno. Jsme subjekty vytvářející bohatství. Je mi to jedno, jestli ze mě nakonec bude prodavač, jde o to, že to dělám správně,“ řekl Kimonyo webu The New Times.Celá myšlenka je o tom, jak oslovím spotřebitele tak aby rozuměli mé značce, mým produktům,“ dodal. Věří, že obchodem po internetu mohou africké země pomoci překonat bariéry mezi výrobci a zákazníky a také svou vysokou závislost na zboží, jehož ceny jsou náchylné na výkyvy. Cílem je začít vytvářet pracovní místa a přispět k ekonomickému růstu. Srdce čínských zákazníků si získal také osobními donáškou objednaných zásilek, které předával 7. ledna spolu s přáním šťastného roku tygra.

Autorský článek Kláry Šubíkové s využitím BBC, rwandské ambasády v Číně, The New Times a IOL

Související články

Zaručeně zlepší den

„Kdybych to vzdal, nadosmrti bych toho litoval,” říká dobrodruh Šimon Brázda o své 5 000 kilometrů dlouhé pouti napříč USA

Agroturistika na vzestupu. Češi chtějí být v kontaktu s přírodou

Ubývá přirozených dutin, pomozte netopýrům

S novou mapou je zálohování PET lahví v zahraničí hračka

Inspirativní rozhovor

České myšlení se mění, lidé řeší udržitelnost – a to je dobře, říká Cyril Klepek z digitálního odpadového tržitě Cyrkl

České myšlení se mění, lidé řeší udržitelnost – a to je dobře, říká Cyril Klepek z digitálního odpadového tržitě Cyrkl

Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.

Pozitivní kniha

Inspirace z knihovny: Jak znovu nalézt sebe sama? Pohádkový návod přináší kniha Ztracená duše

Inspirace z knihovny: Jak znovu nalézt sebe sama? Pohádkový návod přináší kniha Ztracená duše

I dospělí potřebují čas od času pohádky, které je pohladí po srdci. Držitelka Nobelovy ceny za…