Probudila se ze zimního spánku a už zase šíří dobro v ulicích Brna. Kdo? Přece Dobrokáva – stánek s kávou, v němž se za objednávku neplatí penězi, ale dobrými skutky.
Poslat dárcovskou SMSku nebo darovat neznámé dívce květinu? Volba je na vás. Loni takový podnět dostalo přes 12 tisíc lidí, protože právě tolik káv se u stánku Dobrokávy během premiérové sezóny připravilo. Do té aktuální vstoupil projekt i s novinkou knihy, do níž mohou zákazníci své skutky zaznamenávat, a tak pomoct s vytvořením jakési kroniky dobrých skutků.
Za projektem stojí Libor Hoření, který zprvu pokrýval veškeré náklady výhradně z vlastní kapsy. Nyní už mu pomáhají i další štědří dárci. „Vždy je pěkné vidět překvapení lidí, kteří o Dobrokávě nikdy neslyšeli, prostě jen vidí stánek s kávou, tak si jdou s peněženkou jednu objednat a až poté se dozví náš koncept,“ baví Hořeního. Kávu z jeho stánku si mohou lidé dát na Zelném trhu v Brně každý všední den.
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Inspirace z knihovny: Uzavřete se sebou čtyři dohody, které vám změní život
Jak se zbavit očekávání, předsudků a zažitých konvencí a najít skutečnou osobní svobodu? S tímto…