Čeští výzkumníci se zapojili do mezinárodní studie sledující vliv digitálního světa na život dětí. Podle nejnovějších poznatků dokáže právě tento druh dovedností pozitivně ovlivnit jejich schopnost učit se.
Mezinárodní výzkum v rámci evropského projektu Youth SKILLS, do něhož se zapojili také odborníci z Fakulty sociálních studií Masarykovy univerzity, potvrdil klíčovou roli digitální dovedností při procesu učení, a to jak v jeho on-line, tak tradiční off-line podobě. Studie ukázaly, že právě lepší digitální dovednosti pomáhají děti chránit před riziky, které na ně v on-line prostředí čekají. Ze získaných dat také vyplynulo, že digitální znalosti českých dětí jsou průměrné a na podobné úrovni jako v Německu či na Slovensku.
Kromě věku či přístupu k technologiím doma i ve škole souvisí úroveň digitálních znalostí dětí s jejich sebevědomím. Výzkum dokazuje, že čím lépe jsou děti obeznámené s on-line prostředím a čím se v něm cítí bezpečněji, tím lépe získávají znalosti a porozumění pro prostředí internetu.
Projekt Youth SKILLS zkoumá, jaké druhy dovedností jsou u dětí a mládeže zapotřebí, aby se maximalizoval dlouhodobý pozitivní dopad digitálního prostředí. Do projektu je zapojeno celkem 14 univerzit ze 13 zemí.
Inspirace z knihovny: Kniha, která zaujala svět. Malý princ potěší i utěší
Mám pro vás hádanku. Pochází z planetky B612, přeje si nakreslit beránka a už více než…