Cestovat českým vlakem bylo donedávna za trest. Trasa Praha – Brno netrvala mnohdy avizované tři hodiny, ale protáhla se často až k pěti hodinám. Mohly za to v drtivé většině případů výluky. Nyní se však blýská na lepší časy. Cestování vlakem by mělo být rychlejší, uvedly Novinky.
V poslední době platilo, že popojíždět v koloně na D1 je pořád rychlejší, než jezdit vlakem. Oproti zahraničí, zejména západním zemím Evropy, to byla ostuda. Například cesta z francouzské Lille vlakem do Paříže dlouhá asi 225 kilometrů trvá hodinu. Jenže tam nejezdí nechvalně proslulé české dráhy, ale TGV.
Dobrou zprávou je, že se České dráhy snaží o změnu. Nejen, že modernizují vlakové soupravy, ale železniční doprava na koridorech by se měla příští rok zrychlit dokonce až o desítky minut. České dráhy počítají se zkrácením jízdní doby mezi Prahou a jihem Čech, postupně by měly zrychlit také spoje z hlavního města na Moravu. „V jízdním řádu 2023 budeme pokračovat ve vylepšování naší nabídky v dálkové a v mezistátní dopravě, kterou chceme oslovit další zákazníky a nabídnout jim ekologickou alternativu k cestování auty nebo autobusy,“ uvedl Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah. Zároveň v příštím roce spustí český dopravce nové linky do Vídně, Curychu nebo Rostocku.
Zdroj: Novinky, České dráhy
Amputací nohy život nekončí, říká plavkyně Věra Závorková
Ve 13 letech jí lékaři diagnostikovali nádor v koleni, následná léčba včetně chemoterapie ovšem nepomohla, a tak musela podstoupit amputaci. I přes to se Věrka nevzdává a vyhrává jednu medaili za druhou. Jejím snem je paralympiáda.
Inspirace z knihovny: Zahrajte si na astronomy a najděte souhvězdí
Lidstvo odjakživa fascinují záhady a neprobádané věci. Nejspíš i proto naše čtenáře nejvíc baví…