Bezpečnější lyžování v Tatrách. Aplikace Záchranka nově funguje i na Slovensku

Zdroj fotografií: Záchranka, Pixabay

Aplikace Záchranka, kterou má v mobilních telefonech téměř osm set tisíc uživatelů, dál rozšiřuje své pole působnosti. Po úspěšném roce, kdy se do systému podařilo integrovat českou Horskou službu, Rakousko a Vodní záchrannou službu ČČK, přichází se zprávou o zapojení slovenské Horské záchranné služby. Přesná lokalizace zraněného, kterou aplikace umožňuje, je zejména při zachraňování v horách klíčová.

V případě, že bude volající o pomoc na území slovenských hor, aplikace to sama rozpozná a nouzovou zprávu odešle tamnímu dispečinku horské záchranné služby. V nouzové zprávě bude nejen GPS poloha volajícího, ale také jeho zdravotní údaje, kontakty na osoby blízké, nebo stav baterie telefonu. Všechny tyto informace můžou horští záchranáři efektivně využít k rychlejší záchraně. „Jsme rádi, že se nám podařilo propojení se Slovenskem právě v období stého výročí Československa. Už od vzniku aplikace nám uživatelé psali, abychom ji zprovoznili v Tatrách, kam často jezdí na dovolenou,“ řekl Filip Maleňák, autor aplikace Záchranka.

„Česká horská služba se napojila na aplikaci Záchranka v lednu 2018 a od té doby už nám aplikace předala více než pět set událostí, které se odehrály nejen v zimní, ale i letní sezóně,“ řekl Radim Pavlica, náčelník Horské služby Beskydy. Mimo horské oblasti Slovenska aplikace Záchranka po stisku nouzového tlačítka zavolá na linku 155. Na rozdíl od horské záchranné služby ale zdravotnické záchranné službě aplikace datovou zprávu s informacemi zatím neodešle. Volající o pomoc se tak spojí se záchrannou službou jen telefonicky. „I to je pro uživatele velkým přínosem, nebudou muset shánět číslo na slovenskou tísňovou linku, aplikace ho zná za ně. Systém jsme nicméně do budoucna připravili tak, aby mohla aplikace po domluvě se slovenskou záchrannou službou plně fungovat napříč celým Slovenskem,“ uzavírá Maleňák.

Autor článku