Protože den bude takový, jaký si ho uděláte.

Až naprší a neuschne. Dešťovou vodu zachycuje čím dál více Čechů

Ilustrační foto: Pixabay

Češi jsou ekologii rok od roku otevřenější. Podle nejnovějších dat roste například počet lidí, kteří zachycují dešťovou vodu. Jedná se zejména o domácnosti žijící v rodinných domech. Obvykle používají sudy nebo jiné nadzemní nádrže.

Hlavní motivací využívání srážkové vody jsou ekonomické důvody. Vyplývá to ze studie Univerzity J. E. Purkyně provedené ve spolupráci s ČVUT a agenturou STEM. Průzkum, který se uskutečnil loni, navazoval na předchozí kolo z roku 2017.

Srážkovou vodu do nadzemních nádrží zachycují dvě třetiny českých domácností. Objemnější podzemní nádrže jich má vybudováno devět procent. Počet těch, kteří dešťovku zachycují, se přitom za poslední tři roky zvýšil o dvanáct procent. Pozitivní vliv má zejména lepší informovanost obyvatel. Ochotu domácností zadržovat srážkovou vodu totiž přímo ovlivňuje schopnost jejího následného využití.

Související články

Zaručeně zlepší den

Psychoterapeut Martin Zikmund radí nejen rodičům, jak se stát lepšími lidmi

Mladí mají zájem o rituál vzteku, díky němu mohou uvolnit své emoce

Zvíře, které bylo na pokraji vyhynutí, se podařilo zachránit

Senzor a drony zachrání zvěř při sekání trávy

Inspirativní rozhovor

České myšlení se mění, lidé řeší udržitelnost – a to je dobře, říká Cyril Klepek z digitálního odpadového tržitě Cyrkl

České myšlení se mění, lidé řeší udržitelnost – a to je dobře, říká Cyril Klepek z digitálního odpadového tržitě Cyrkl

Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.

Pozitivní kniha

Inspirace z knihovny: Nechte se vést svým srdcem. Jitka Juliet Navratilová poradí, jak na to

Inspirace z knihovny: Nechte se vést svým srdcem. Jitka Juliet Navratilová poradí, jak na to

Lákala vás někdy představa, že si prostě sbalíte batoh a vyrazíte na druhý konec světa? Autorka…