Máte rádi ten pocit jedinečnosti, když si na sebe můžete obléct něco, co nenosí každý? Kromě udržitelnosti se jedná o další z důvodů, proč věci z druhé ruky nabývají na oblibě. Second handový rozmach v Česku podpořil třeba známý řetězec Genesis nebo portál Vinted. Nyní se českým zákazníkům otevírají i pomyslné brány švédského internetového „sekáče“ Sellpy.
Firma, kterou vlastní oděvní řetězec H&M, předpokládá, že zájem o udržitelnou módu i nadále poroste. Zákazníkům se proto snaží cestu k originálním kouskům co nejvíce usnadnit. Postará se o celý prodejní proces, který zahrnuje vyzvednutí zboží přímo u prodejců doma, fotografování a následný prodej včetně zajištění dopravy. Kromě Švédska funguje i v Německu, Rakousku a Nizozemsku.
„Každý zakoupený použitý oděv šetří zdroje naší planety. Poptávka na našich nových trzích rychle roste,“ uvedl ředitel pro expanzi společnosti Sellpy Gustav Wessman. Nákupy v tomto internetovém obchodě si tak brzy vyzkouší i lidé z Česka, Slovenska, Dánska, Belgie, Chorvatska, Francie, Maďarska, Španělska a dalších zemí Evropy.
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Inspirace z knihovny: Žena po 40 může být sebevědomá a v kondici. Kniha lékařů poradí, jak na to
Čtyřicítka děsí mnoho žen. Jedná se o pomyslný milník, jehož dosažení však nemusí znamenat nic…