Bylo 14. ledna a Robert Samson trávil relativně běžný pracovní den v knihkupectví v britském městečku Petersfield. Ten den však neprodal jedinou knihu. Stalo se to nejspíš vůbec poprvé v dlouhé historii obchodu a on tuto skutečnost večer zveřejnil na Twitteru. A začaly se dít věci.
Příspěvek se šířil po Twitteru doslova lavinově. Přes noc Petersfield Bookshop získal více než tisíc nových followerů, tři sta zpráv s žádostí o knihy a spoustu objedávek. Tomu ve velké míře pomohl spisovatel Neil Gaiman, který post retweetnul na svém účtu s miliony sledujících. Příběhu si navíc začala všímat média, díky čemuž později zvýšený zájem zaregistrovala i jiná nezávislá knihkupectví v zemi.
O tom, jak moc byl tento moment pro knihkupectví zlomový, se majitelé zmínili o pár dní později. Přiznali totiž, že obchod byl v tak špatné situaci, že by pravděpodobně nepřežil horizont týdne. Navzdory velké dávce pozornosti zůstali majitelé nohama na zemi a pokorní – většího dosahu svého twitterového účtu využili například k tomu, aby doporučili další nezávislá knihkupectví v svém městě i mimo něj.
A co vy, kde si koupíte svou další knihu?
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Pocity v našich životech mají nezastupitelnou roli, přičemž se pravděpodobně jedná o nejsilnější…