Povědomé tváře lidem automaticky připadají šťastnější než ty neznámé, třebaže obě vyjadřují do stejné míry předem danou emoci. Tento výsledek výzkumu byl uveřejněn v odborném vědeckém časopise Psychological Science.
,,Už jen opakované vystavení fotografii stejného člověka vytváří pocit, že je jeho aktuální emoce vyzařující z jeho výrazu příjemnější, než u lidí, kteří byli viděni poprvé. Opakovaným vystavením se tedy nejenom zvyšuje tradiční hodnocení obliby, atraktivity, ale také hlubší percepce aktuálních emocí,“ uvedl výzkumník Evan Carr.
Experiment ukázal, že známost obličeje vytváří způsob, jak vnímáme emoce druhých. Lidé známé tváře označovali za šťastnější, i když měli neutrální výraz. Výzkum poukázal na to, že vnímání emocí je mnohem složitější proces, než se původně myslelo.
Zdroj: psychologicalscience.org
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Inspirace z knihovny: Mnich, který prodal své ferrari, vás vytrhne ze zběsilé jízdy životem
Za peníze si štěstí nekoupíš. Pracovní úspěchy nepředčí rodinné zázemí. Radost se skrývá v …