Protože den bude takový, jaký si ho uděláte.

Z migrantů v úspěšné podnikatele. Podpora start-upů získává na Blízkém východě nebývalý přesah

Ilustrační foto: Freepik

Prosadit se s originálním nápadem navzdory nutnosti opustit svou zemi je díky organizaci Startups Without Borders (Start-upy bez hranic) splnitelným snem. Migrantům a uprchlíkům na Blízkém východě pomáhá najít investory pro jejich projekty, zlepšit kompetence a schopnosti nebo se propojit s mentory.

Vše začalo, když se novinářka Valentina Primo přestěhovala za zaměstnáním do Káhiry a seznámila se s příběhy lidí, kteří v Egyptě úspěšně podnikali. Jako žurnalistka si uvědomovala, že média hrají klíčovou roli v popularizaci nápadů a vytvářejí pozitivní příklady pro další generaci. Co mělo začít jako mediální platforma, se vyvinulo v globální hnutí s centrem v Káhiře a dalších metropolích regionu. „Máme databázi více než 200 organizací, které nabízejí tréninkové semináře, inkubátory a akceleraci zacílenou přímo na migranty a uprchlíky,“ popisuje Primo pro Arab News.

Propojení s mentory je pro začínající podnikatele velmi cenné. Ilustrační foto: Freepik

Pohledy z několika stran dokázaly identifikovat hlavní problémy, kterým podnikající migranti a uprchlíci čelí – nedostatečné sítě kontaktů, propojení s ostatními a povědomí o startupovém prostředí. Skupina tak začala organizovat setkání a semináře pro podnikatele a párovat je s mentory. „Nabízíme workshopy, pořádáme soutěže, kdy mají lidé svým business plánem zaujmout porotu investorů, vždy spolupracujeme s místními inkubátory a akcelerátory,“ představuje aktivity organizace její ředitelka.

Nejnovějším počinem je spuštění platformy pro investory, kteří si budou moci vybrat konkrétní perspektivní projekty a dopomoci jim k úspěchu. Již 9. dubna pak Startups Without Borders pořádá vzdělávací on-line konferenci s názvem Marketing Reloaded zaměřenou na digitální marketing a propagaci. „Pandemie covidu-19 neskutečně urychlila digitalizaci podnikání. Díky našim aktivitám jsme si uvědomili, že zorientovat se v digitálním marketingu a najít nové cesty, jak se spojit se zákazníkem, není pro dnešního podnikatele nejen největší výzvou, ale také nejúčinnější cestou,“ dodává Primo.

Související články

Zaručeně zlepší den

Chtěli byste žít ve městě bez aut? Nový výzkum přináší 12 praktických způsobů, jak auta v městech omezit

Lidé v Thajsku staví malé útulky pro toulavé psy

V pražské Kotvě se otevírá největší Retro muzeum v České republice. Zaměřuje se na 70. a 80. léta 20. století.

Jak zní černá díra? Poslechněte si její zvuk

Inspirativní rozhovor

Příchutě, které vyvolávají pozitivní emoce a nutí k experimentům. To je brněnská zmrzlinárna Ještě Jednu

Příchutě, které vyvolávají pozitivní emoce a nutí k experimentům. To je brněnská zmrzlinárna Ještě Jednu

Přečtěte si rozhovor s Jakubem Gavorem, zakladatelem řemeslné zmrzlinárny Ještě Jednu. Určitě během čtení dostanete chuť na zmrzlinu! Co třeba tu s příchutí krupicové kaše či arašídového preclíku?

Pozitivní kniha

Inspirace z knihovny: Jak na zdravá střeva? Kniha, která poradí a zároveň inspiruje recepty

Inspirace z knihovny: Jak na zdravá střeva? Kniha, která poradí a zároveň inspiruje recepty

Termín mikrobiom je čím dál častěji skloňovaný lékaři, vědci a lidmi, kteří se věnují alternativní…