Protože den bude takový, jaký si ho uděláte.

V Brně zavádí kreativní vouchery. Propojují spolupráci kreativců a firem

Ilustrační fotografie. Zdroj: Dollar Photo Club

Cílem projektu kreativní vouchery je povzbudit jihomoravské firmy, aby spolupracovaly s profesionály z kreativních oborů a zlepšily tak svoji konkurenceschopnost. Zájemci navíc na společné projekty dostanou finanční poukaz až sto tisíc korun. Odborníci například z oblasti grafiky, marketingu či architektury s minimálně pětiletou praxí se až do února mohou hlásit do projektu a zažít novou zkušenost.

Profesionálové z oborů jako je grafika, design, marketing, ale i scénická umění, literatura nebo architektura se mohou od listopadu až do února zapojovat do služby kreativní vouchery. Společně s firmami dostanou peníze na vytvoření kupříkladu redesignu produktu či návrhu nového vizuálního stylu společnosti. V České republice se navíc jedná o novinku, která v jiných městech nemá obdoby. Inspirací organizátorů projektu byla města jako Salzburg nebo Manchester, kde podobné projekty odstartovaly širší inovační procesy ve firmách.

„Inovativní firmy na jižní Moravě mají často produkty a služby, kterými vynikají nejen v lokálním, ale i celosvětovém měřítku. Mají skvěle zvládnutou technologii, méně energie už ale věnují komunikaci svého portfolia směrem k zákazníkům,“ vysvětlil ředitel Jihomoravského inovačního centra Jiří Hudeček, proč se rozhodl pomáhat prohlubovat zkušenosti firem se spoluprací s kreativci. „Podle studie mapující místní kreativní odvětví je v Brně několik tisíc profesionálů v oblasti kreativního průmyslu. Ti všichni mohou firmám pomoci být konkurenceschopnější a inovativnější,“ uzavřel brněnský primátor Petr Vokřál.

Související články

Zaručeně zlepší den

Víme, jak levně zaparkovat na letišti ve Vídni

Jubilejní 15. ročník Equal Pay Day zaznamenal rekordní účast

Pracovat jen v pracovní době? Austrálie zavádí právo na odpojení

Čeští vědci potvrdili novou formu magnetismu

Inspirativní rozhovor

České myšlení se mění, lidé řeší udržitelnost – a to je dobře, říká Cyril Klepek z digitálního odpadového tržitě Cyrkl

České myšlení se mění, lidé řeší udržitelnost – a to je dobře, říká Cyril Klepek z digitálního odpadového tržitě Cyrkl

Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.

Pozitivní kniha

Inspirace z knihovny. Papírová spižírna přehledně poradí, jak neplýtvat

Inspirace z knihovny. Papírová spižírna přehledně poradí, jak neplýtvat

Víte, jak správně skladovat konkrétní potraviny? Jak zužitkovat suroviny do posledního kousku? Nebo…