Cílem projektu kreativní vouchery je povzbudit jihomoravské firmy, aby spolupracovaly s profesionály z kreativních oborů a zlepšily tak svoji konkurenceschopnost. Zájemci navíc na společné projekty dostanou finanční poukaz až sto tisíc korun. Odborníci například z oblasti grafiky, marketingu či architektury s minimálně pětiletou praxí se až do února mohou hlásit do projektu a zažít novou zkušenost.
Profesionálové z oborů jako je grafika, design, marketing, ale i scénická umění, literatura nebo architektura se mohou od listopadu až do února zapojovat do služby kreativní vouchery. Společně s firmami dostanou peníze na vytvoření kupříkladu redesignu produktu či návrhu nového vizuálního stylu společnosti. V České republice se navíc jedná o novinku, která v jiných městech nemá obdoby. Inspirací organizátorů projektu byla města jako Salzburg nebo Manchester, kde podobné projekty odstartovaly širší inovační procesy ve firmách.
„Inovativní firmy na jižní Moravě mají často produkty a služby, kterými vynikají nejen v lokálním, ale i celosvětovém měřítku. Mají skvěle zvládnutou technologii, méně energie už ale věnují komunikaci svého portfolia směrem k zákazníkům,“ vysvětlil ředitel Jihomoravského inovačního centra Jiří Hudeček, proč se rozhodl pomáhat prohlubovat zkušenosti firem se spoluprací s kreativci. „Podle studie mapující místní kreativní odvětví je v Brně několik tisíc profesionálů v oblasti kreativního průmyslu. Ti všichni mohou firmám pomoci být konkurenceschopnější a inovativnější,“ uzavřel brněnský primátor Petr Vokřál.
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Inspirace z knihovny. Papírová spižírna přehledně poradí, jak neplýtvat
Víte, jak správně skladovat konkrétní potraviny? Jak zužitkovat suroviny do posledního kousku? Nebo…