Na lince 65 převážející cestující v Brně do Medlánek se v nedávné době objevil elektrobus. Brněnský podnik tak začal testovat již šestý autobus s elektromotorem. Při testování chce vedení podniku zjistit, jak dlouho vydrží baterie či jaký bude dojezd autobusu v zimě. Elektrobus má maximální kapacitu padesát míst a jedná se o menší osmimetrový autobus.
Ekologický autobus vedení dopravního podniku odkoupilo od českého výrobce SOR Libchavy. Výhodou elektrobusu je především menší hlučnost motoru, jeho vyšší účinnost i rychlé nabíjení, které trvá asi hodinu. „V minulosti už jsme vyzkoušeli několik vozů od různých výrobců. Testovací jízdy potvrdily obecné vlastnosti elektrobusu, tedy tichý a bezemisní provoz, ale i nutnost přesného naplánování výkonu s ohledem na dojezd,“ vysvětlil pro ČTK generální ředitel Miloš Havránek.
Nyní vedení dopravního podniku autobus testuje a zjišťuje jeho maximální dojezd. Vedení váhá především proto, že elektrobusy jsou oproti běžným autobusům mnohem dražší. Zatímco autobus na zemní plyn vyjde asi na šest milionů korun, elektrobus na milionů jedenáct. Dopravní podnik tak doufá, že na elektrobus získá dotace, i že se cena elektrobusů časem sníží. „V budoucnu se očekává pokles ceny baterií a současně zvýšení jejich kapacity. To by mohlo vést k většímu nasazení elektrobusů především v centru měst,“ doplnila pro ČTK mluvčí dopravního podniku Barbora Lukšová.
Zdroj: ČTK
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Inspirace z knihovny: Jak udržet své tělo v kondici, napoví Jóga mezi e-maily
Cvičit jógu je stále více moderní a trendy. Záda vám zajisté poděkují, pokud cviky provádíte…