Štědrost a solidarita neodmyslitelně patří k vánočním svátkům. Potvrzuje to průzkum společnosti Mastercard. Více než tři čtvrtiny evropských spotřebitelů se letos o Vánocích snaží pomoci místním podnikatelům a lidem, které přímo neznají.
Každý pátý kupuje dárky na podporu dobročinnosti a 59 procent osob vědomě podporuje místní komunitu nakupováním v lokálních obchodech. „Pro mnohé z nás budou letošní Vánoce nepochybně jiné než dřív. Svátky na konci roku byly vždy velmi významnou příležitostí k nákupům, ale rok 2020 byl pro všechny velmi složitý,“ uvedl prezident Mastercard Europe Mark Barnett. „O to víc zahřeje u srdce, když člověk zjistí, že lidé po celé Evropě věnují daleko více svých myšlenek a času pořizováním vánočních dárků pro druhé. Nakupování u místních dodavatelů je letos velmi cennou vzpruhou nejen pro lokální komunity, ale pro ekonomiku jako celek, neboť právě malé podniky jsou páteří evropského hospodářství,“ poznamenal Barnett.
Události letošního roku mají za následek, že jsou lidé daleko starostlivější vůči svému okolí. Na 17 procent respondentů v průzkumu uvedlo, že kupují dárky cizím lidem, aby jim na konci náročného roku pomohli. I když 58 procent nakupujících uvádí, že musí po letošním roce omezit výdaje, více než polovina říká, že k pořizování dárků přistupuje osobněji než dříve. Někteří adoptovali zvíře na dálku, jiní zase věnovali peníze na charitu.
Průzkum uskutečnila v listopadu nezávislá společnost Fly Research na vzorku 16 tisíc respondentů v 15 zemích.
Zdroj: České noviny
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Inspirace z knihovny: Ukliďte si v hlavě díky 10minutové meditaci
Toužili jste někdy prostě vypnout svou mysl? Chvíli na nic nemyslet a zahnat všechny negativní…