Tramvaj bez trolejí? Brázdila ostravské ulice

Ostravskými ulicemi projížděla zvláštní tramvaj. Jezdila sice po kolejích, ale trakční vedení absolutně nepotřebovala. Šlo o testování tramvaje na baterky v ostrém provozu. Test dopadl dobře a nyní už se budou tramvaje sériově vyrábět. U nás je ale zatím neuvidíte. Prvních sedm vozů míří do amerického Seattlu.

Vývoj tramvaje dokončila jako první u nás strojírenská společnost Inekon Group. V Seattlu dají za sedm tramvají 30 milionů dolarů, tedy více než 700 milionů korun. Součástí kontraktu je rovněž opce na pořízení dalších devatenácti tramvají s bateriovým pohonem. Inekon Group podal žádost o udělení patentu na celkový koncept propojení bateriového systému s řízením tramvají.

Nový model je schopný na baterky ujet až šestnáct kilometrů a na přání amerického zákazníka je maximální rychlost při jízdě na baterii omezena na 32 kilometrů v hodině. A proč se výrobci rozhodli pro tramvaj na baterky? Začínají prý být velice žádané v centrech historických měst, které troleje zbytečně hyzdí. Tramvaje na baterky vyvíjí také Škoda Transporation, která zatím odzkoušela podobnou technologii pouze ve zkušebním areálu. V ostrém provozu byl tedy Inekon první.

 

FOTO: Tramvaj na baterky, Inekon Group

 

Veronika Kábrtová

 

Autor článku

Michaela Hýžová