Ostravskými ulicemi projížděla zvláštní tramvaj. Jezdila sice po kolejích, ale trakční vedení absolutně nepotřebovala. Šlo o testování tramvaje na baterky v ostrém provozu. Test dopadl dobře a nyní už se budou tramvaje sériově vyrábět. U nás je ale zatím neuvidíte. Prvních sedm vozů míří do amerického Seattlu.
Vývoj tramvaje dokončila jako první u nás strojírenská společnost Inekon Group. V Seattlu dají za sedm tramvají 30 milionů dolarů, tedy více než 700 milionů korun. Součástí kontraktu je rovněž opce na pořízení dalších devatenácti tramvají s bateriovým pohonem. Inekon Group podal žádost o udělení patentu na celkový koncept propojení bateriového systému s řízením tramvají.
Nový model je schopný na baterky ujet až šestnáct kilometrů a na přání amerického zákazníka je maximální rychlost při jízdě na baterii omezena na 32 kilometrů v hodině. A proč se výrobci rozhodli pro tramvaj na baterky? Začínají prý být velice žádané v centrech historických měst, které troleje zbytečně hyzdí. Tramvaje na baterky vyvíjí také Škoda Transporation, která zatím odzkoušela podobnou technologii pouze ve zkušebním areálu. V ostrém provozu byl tedy Inekon první.
FOTO: Tramvaj na baterky, Inekon Group
Veronika Kábrtová
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Inspirace z knihovny: Vydejte se na cesty. Tereza Ramba promlouvá do duše všem Dobrodruhům
Láska je. Věta, která vystihuje životy nás všech. Protože láska je všechno, jak by řekla Tereza…