Protože den bude takový, jaký si ho uděláte.

Švédský McDonald’s povýšil své billboardy na včelí úly

2 minuty radosti
Zdroj fotografie: jcdecaux.se

Billboardy McDonald’s podél švédských cest už nejsou jen reklamní plochou sloužící pro nalákání zákazníka. Známý řetězec rychlého občerstvení je povýšil na domov pro včely. Chce tak upozornit na jejich důležitost.

Některé billboardy lákající do nonstop prodejen rychlého občerstvení McDonald’s s dvojznačným nápisem „Vždy otevřeno“ nově slouží jako útočiště pro švédská včelstva. Jejichž přirozených stanovišť totiž vlivem lidského působení ubývá. Světoznámý gigant tak chce poukázat na jejich význam pro přírodu i člověka a pokusit se přispět k řešení této nežádoucí situace.

Billboardů s včelími hotely zatím ve Švédsku stojí jen pár. Brzy si je však budou moci objednat i další provozovatelé franšíz této značky, a tak by měl v roce 2020 jejich počet stoupnout. Iniciativa na záchranu včel ale není v této společnosti novinkou – některé z restaurací McDonald’s zdobí úly upevněné přímo na střechách budov i rozmanitá květena v okolí, bez níž se včely neobejdou.

Na video o projektu se můžete podívat zde.

Zdroj: Newsweek

Související články

Zaručeně zlepší den

Brněnští studenti vymysleli chytrý skleník. Zjednoduší pěstování zeleniny a pomůže proti suchu

Čeští vědci hlásí objev v boji proti rakovině. Nové léky jsou až stokrát účinnější

Mladší o pět let? Podle vědců je možné omládnout díky speciálnímu cvičení

Čeští vědci vyvinuli unikátní rychlotesty na covid-19. Výsledky odhalí už za hodinu

Inspirativní rozhovor

Subjektivní prožitek je to jediné, co máme. Vytěžme z něj to nejlepší, nabádá duo Brain We Are

Subjektivní prožitek je to jediné, co máme. Vytěžme z něj to nejlepší, nabádá duo Brain We Are

Přečtěte si rozhovor se studenty neurověd - Kryštofem a Vojtou, kteří tvoří podcast Brain We Are.