Protože den bude takový, jaký si ho uděláte.

Švédský McDonald’s povýšil své billboardy na včelí úly

2 minuty radosti
Zdroj fotografie: jcdecaux.se

Billboardy McDonald’s podél švédských cest už nejsou jen reklamní plochou sloužící pro nalákání zákazníka. Známý řetězec rychlého občerstvení je povýšil na domov pro včely. Chce tak upozornit na jejich důležitost.

Některé billboardy lákající do nonstop prodejen rychlého občerstvení McDonald’s s dvojznačným nápisem „Vždy otevřeno“ nově slouží jako útočiště pro švédská včelstva. Jejichž přirozených stanovišť totiž vlivem lidského působení ubývá. Světoznámý gigant tak chce poukázat na jejich význam pro přírodu i člověka a pokusit se přispět k řešení této nežádoucí situace.

Billboardů s včelími hotely zatím ve Švédsku stojí jen pár. Brzy si je však budou moci objednat i další provozovatelé franšíz této značky, a tak by měl v roce 2020 jejich počet stoupnout. Iniciativa na záchranu včel ale není v této společnosti novinkou – některé z restaurací McDonald’s zdobí úly upevněné přímo na střechách budov i rozmanitá květena v okolí, bez níž se včely neobejdou.

Na video o projektu se můžete podívat zde.

Zdroj: Newsweek

Související články

Zaručeně zlepší den

V životě mám jiné priority než hezkou postavu, říká Kristýna Dolejšová z blogu Za normální holky

Postavte přístřešek pro sýkorky. Přinášíme tipy, jak správně vyrobit ptačí budku

Čeští vědci vyvinuli revoluční UV roušku. Ochrání ostatní i majitele

Revoluční objev. Samozavlažovací půda může změnit zemědělství

Inspirativní rozhovor

Vím, že nepřestanu pomáhat druhým, říká Silvie Dymáková, která vrací samoživitelkám energii do života

Vím, že nepřestanu pomáhat druhým, říká Silvie Dymáková, která vrací samoživitelkám energii do života

Přečtěte si rozhovor s novinářkou, dokumentaristkou a matkou v jedné osobě, Silvou Dymákovou.