Módní dům Dior představil v loňském roce v rámci své kolekce i model tradiční vesty z rumunské oblasti Bihor. Novinka – stejně jako ostatní – sklidila řadu pochvalných reakcí a posléze se objevila v několika šatnících. Nositelé tradice na to přitom mohli jen z dálky smutně koukat. Anebo se rozhodnout něco s tím udělat. A tak vznikl Bihor Couture.
Rumunská firma se staví do protipólu k předním módním značkám, které si často z různých zajímavých kultur odnášejí inspiraci, ale už na místo nic na oplátku nevracejí. Bihor Couture nejen že nabízí oblečení přesně podle rumunských tradic, ale navíc podporuje jejich udržování. Zaměstnává místní řemeslníky, díky čemuž jim dává práci, a společně tak pomáhají uchovávat tradice stále živé.
Stránky projektu fungují zároveň jako e-shop, kde si lze vybrané kousky předobjednat. V nabídce jsou například variace aktuálně trendy chokerů nebo tradiční, ručně vyšívaná rumunská košile. Web zároveň sdílí profily a příběhy jednotlivých designérek, které se na tvorbě oblečení podílejí. Za projektem stojí Beau Monde – módní magazín zákládající si na stoprocentně rumunském obsahu.
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Inspirace z knihovny: Jak znovu nalézt sebe sama? Pohádkový návod přináší kniha Ztracená duše
I dospělí potřebují čas od času pohádky, které je pohladí po srdci. Držitelka Nobelovy ceny za…