Projekt Metráž pomáhá originálním způsobem ženám v těžké životní situaci

Zdroj fotografie: Metráž

Pod značkou Metráž vznikají krásné náramky, náušnice či brože. Nevyrábějí je ale žádné profesionálky. Za jejich výrobou stojí ženy bez domova či ohrožené jeho ztrátou.

IMG_5122„V rámci pravidelných workshopů a ve spolupráci s designérem spoluvytváříme kolekce, které poté na různých místech prodáváme,“ popisuje základní princip fungování podniku Kateřina Jungová, která ho společně s Lucií Kutálkovou založila. O výrobky je zájem v kamenných obchodech, online i na designových marketech. Šperky mají své stále zákaznice, ale nacházejí si k nim cestu i ty nové. Navíc projekt často oslovují designéři s návrhem spolupráce.

Metráž poskytuje svým pracovnicím motivaci, podporu, zázemí, know-how a podstatnou možnost výdělku.  Tvořivá činnost navíc ženám umožňuje rozšířit si pracovní kompetenci, což jim může pomoct do budoucna v jejich samostatné práci.

IMG_5136„V rámci projektu si snažíme dát ženám prostor pro co největší kreativitu a tvořivost, ale zároveň se snažíme zachovat nízký práh pro ženy, které se ručním pracím nikdy nebo dlouho nevěnovaly,“ vysvětluje Jungová. Ženy tak mohou začít výrobou s pevně danými parametry a ke kreativní tvorbě se dopracovat časem.

Metráž navíc podporuje tzv. upcycling, tedy využívání zdánlivě nevyužitelných věcí či odpadu. Pracuje proto s přebytky materiálů od různých značek, které zhodnocuje použitím pro vznik nových výrobků.

Autor článku

Kristýna Motlová