Nejzajímavější místa Prahy si lidé mohou prohlédnout díky kampani Moje město – objevuj Prahu. Ještě krásnější na pohled pak bude hlavní město díky novým pravidlům pro restaurační zahrádky i reklamní poutače v památkově chráněných oblastech.
Oživit hlavní město po pandemii covidu-19 si vzal na starost magistrát hlavního města v kampani Moje město – objevuj Prahu. Chce tak podpořit restaurace, kulturní akce, památky, služby i obchod. Tipy na kavárny, galerie, divadla, parky, zahrady i zajímavá pražská zákoutí lidé najdou na stránkách mojemesto.cz. Web by se tak měl stát místem inspirace pro zážitkové trávení volného času. Lidé si jeho prostřednictvím mohou snadno naplánovat víkend či volné odpoledne během několika kliknutí.
„Praha je nádherné město nabízející mnoho zajímavých zážitků, ale je složité se o nich dozvědět a mít motivaci vystoupit ze zajetých kolejí,“ uvedl prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu České republiky Tomáš Prouza.
Venkovní reklama v Praze nově podléhá novému nařízení omezujícímu výskyt reklamních poutačů v památkově chráněných oblastech. „Jsem ráda, že se Praha postupně řadí po bok metropolím, kterými je potěšení procházet. Naším cílem není reklamu v Praze zakázat. Jen by měla mít určitou úroveň,“ uvedla radní pro oblast kultury Hana Třeštíková. Cílem nařízení je omezit vizuální smog města.
Na reklamní plachty se dosud vztahovala omezení jen v historickém centru města. Nově se zákaz rozšiřuje do celé Prahy, a to ve třech zónách. V Pražské památkové rezervaci platí přísný zákaz vyvěšování reklamních plachet. V dalších památkových zónách platí zákaz šíření reklamních plachet a bannerů, zákaz reklam dodatečně umístěných na dopravní prostředky a zákaz rozdávání a vylepování plakátů mimo zkolaudovaná místa. Na území ochranného pásma Pražské památkové oblasti se pak vztahuje omezení reklamních plachet a bannerů a zákaz reklamy na dopravních prostředcích.
Nový Manuál pro kultivovanou Prahu/Restaurační zahrádky stanoví závazná pravidla pro fungování zahrádek v památkových rezervacích a zónách. Pravidla budou součástí nájemních smluv provozovatelů zahrádek s městem. Změny mají usnadnit průchodnost městem, omezit vizuální smog a zvýšit bezpečnost v ulicích. „Restaurační zahrádky mají veřejný prostor doplňovat a zhodnocovat, nikoliv tvořit překážky. Musí být provedeny citlivě a se vkusem,“ uvedl náměstek primátora Adam Scheinherr.
Na úpravu svých zahrádek mají restaurace devět měsíců. Průchozí šířka chodníku kolem zahrádky musí mít nově alespoň 1,8 metru. Zahrádky nesmí tvořit vizuální překážku ve významných průhledech, nesmí obsahovat reklamní poutače, fólie a plakáty. Kromě nábytku z přírodních materiálů a slunečníků by dále neměly obsahovat výčepní pulty, grily, pokladny, reproduktory a televizní obrazovky. Co se týče zastřešení, manuál zakazuje pevné kompaktní zábrany ze skla či desek a zastínění pergolami či střechami.
Zdroj: Magistrát hlavního města Prahy
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Inspirace z knihovny: Nikdy není pozdě změnit svůj život. Stačí jen Jíst, meditovat, milovat
Co s životem, když se zbortí všechny naše dosavadní jistoty? Utápět se v sebelítosti,…