Protože den bude takový, jaký si ho uděláte.

Plzní jezdí speciální tramvaj. Vybízí k darování kostní dřeně

2 minuty radosti
Zdroj fotografie: FCViktoria.cz

Real Madrid, Paříž Saint-Germain, FC Barcelona či Manchester United. I tyto velké kluby podpořily aukci dresů, kterou uspořádala plzeňská Viktoria. Její výtěžek putoval na propagaci Nadace pro transplantace kostní dřeně, kterou klub dlouhodobě podporuje. Dva roky bude Plzeň brázdit speciální „nadační tramvaj“, která láká nové zájemce na vstup do Registru dárců.

Speciální tramvaj je vyvedena v nadačních barvách a vyzývá k darování naděje. Na jejích stěnách jsou zobrazeni i vybraní hráči fotbalového klubu Viktorie, kteří již do Registru vstoupili. Teď se k nim přidaly i nové týmové tváře – Adam Hloušek a Ondřej Mihálik. „Vstoupit do Registru byla naprostá samozřejmost, vůbec jsem neváhal a přidal se ke klukům v kabině, kteří vstoupili již v minulosti,“ nechal se slyšet záložník Ondřej Mihálik. „Překvapilo mě, že pro vstup stačí jen odebrat vzorek slin a vyplnit dotazník, což zabere několik málo minut. Přál bych si, aby se k nám přidalo co nejvíce lidí nejen v Plzni, ale po celé republice,“ vyzývá obránce Adam Hloušek.

Tramvaj bude po dobu dvou let cestujícím připomínat, jak jednoduché je vstoupit do Registru dárců kostní dřeně a darovat tak nemocným naději na uzdravení. „Jsem velmi rád, že se podařilo celou věc dotáhnout do zdárného konce a my budeme po dobu dvou let na očích po celé Plzni. Právě propagace a osvěta je pro nás tou nejcennější pomocí a ohromně si jí vážíme,“ uvedl předseda správní rady Nadace pro transplantace kostní dřeně Pavel Jindra.

Související články

Zaručeně zlepší den

Tunely pod Londýnem se otevřou veřejnosti. Australský podnikatel v nich plánuje muzeum i bar

Kniha Rok dobrých zpráv Martina Smatany vykouzlí úsměv na tváři

Dnes je světový den štědrosti a dobrých skutků, jak jej strávíte vy?

Díky žížalám máme co jíst. Jsou zodpovědné za 140 milionů tun jídla ročně

Inspirativní rozhovor

České myšlení se mění, lidé řeší udržitelnost – a to je dobře, říká Cyril Klepek z digitálního odpadového tržitě Cyrkl

České myšlení se mění, lidé řeší udržitelnost – a to je dobře, říká Cyril Klepek z digitálního odpadového tržitě Cyrkl

Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.

Pozitivní kniha

Inspirace z knihovny: Jak změnit způsob myšlení? Pět základních životních otázek, které byste si měli položit

Inspirace z knihovny: Jak změnit způsob myšlení? Pět základních životních otázek, které byste si měli položit

Umění se správně ptát může do značné míry ovlivnit a proměnit naše životy. Špatné odpovědi totiž…