Podpořit objevování krás naší země a zároveň pomoci firmám, které se bez výdělků z cestovního ruchu neobejdou. Nová iniciativa Zachraňme turismus učí podnikatele táhnout za jeden provaz a hledat způsoby, jak společně překonat náročné období.
Platforma #zachranmeturismus propojuje firmy závislé na cestovním ruchu a podněcuje je ke vzájemné pomoci. Ta může mít podobu oboustranně výhodné spolupráce, ale i nezištného sdílení know-how. Cílem je vytvořit komunitu podnikatelů v cestovním ruchu, kteří si navzájem pomohou překonat následky pandemie nemoci covid-19. Zároveň tím zlepší nabízené služby a namotivují Čechy, aby vyrazili na dovolenou v tuzemsku.
Nedávný výzkum přitom hovoří poměrně optimisticky. Při výběru destinace vyhrává Česko u 9 z 10 lidí, kteří letos nějakou formu dovolené plánují. „S naší expertní skupinou připravujeme na základě výzkumu akční plán, takovou návodku, co dělat a jak se businessově chovat, aby na tom firmy v turismu vydělaly,” prozrazuje Zdeněk Blažek, jeden ze zakladatelů iniciativy Zachraňme turismus. Prosperita těchto firem má přitom zabránit například masovému propouštění zaměstnanců.
Za iniciativou Zachraňme turismus stojí skupina nadšených startupistů a odborníků z cestovního ruchu, kterým se pro tento projekt podařilo získat také oficiální záštitu Hospodářské komory ČR.
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Inspirace z knihovny: I smrt má srdce. Zlodějka knih představuje její něžnou stránku
Jaká je smrt? Mnozí známe její podobu ze strašidelných příhod, kde byla obvykle popisovaná jako…