Podpořit objevování krás naší země a zároveň pomoci firmám, které se bez výdělků z cestovního ruchu neobejdou. Nová iniciativa Zachraňme turismus učí podnikatele táhnout za jeden provaz a hledat způsoby, jak společně překonat náročné období.
Platforma #zachranmeturismus propojuje firmy závislé na cestovním ruchu a podněcuje je ke vzájemné pomoci. Ta může mít podobu oboustranně výhodné spolupráce, ale i nezištného sdílení know-how. Cílem je vytvořit komunitu podnikatelů v cestovním ruchu, kteří si navzájem pomohou překonat následky pandemie nemoci covid-19. Zároveň tím zlepší nabízené služby a namotivují Čechy, aby vyrazili na dovolenou v tuzemsku.
Nedávný výzkum přitom hovoří poměrně optimisticky. Při výběru destinace vyhrává Česko u 9 z 10 lidí, kteří letos nějakou formu dovolené plánují. „S naší expertní skupinou připravujeme na základě výzkumu akční plán, takovou návodku, co dělat a jak se businessově chovat, aby na tom firmy v turismu vydělaly,” prozrazuje Zdeněk Blažek, jeden ze zakladatelů iniciativy Zachraňme turismus. Prosperita těchto firem má přitom zabránit například masovému propouštění zaměstnanců.
Za iniciativou Zachraňme turismus stojí skupina nadšených startupistů a odborníků z cestovního ruchu, kterým se pro tento projekt podařilo získat také oficiální záštitu Hospodářské komory ČR.
Přečtěte si rozhovor s Danou Škorpilovou, která po padesátce skončila kariéru manažerky a začala pomáhat ostatním jako osobní trenérka a výživová poradkyně.