Jeden prodaný sušák rovná se jeden vysazený strom. Toto prosté pravidlo praktikuje už třetím rokem nizozemská firma Brabantia. V rámci svého projektu dosud ve spolupráci s iniciativou WeForest vysadila v Africe 700 tisíc stromů, letos by ráda pokořila milionovou hranici.
„Jako rodinný podnik se chceme dobře postarat o odkaz našeho pradědečka a zanechat po sobě krásný svět pro naše děti i děti našich dětí,“ vysvětluje svou motivaci výkonný ředitel firmy Tijn van Elderen. Jeho společnost nejen že prosazuje přirozené sušení prádla, šetřící mimo jiné elektrickou energii, ale navíc se sama zasazuje o lepší životní prostředí.
Brabantia a WeForest se společně podílejí na sázení stromů v tzv. Great Green Wall. Ta si klade za cíl vytvořit zelenou a produktivní krajinu v oblasti Sahary a Sahelu. S tím je spjata i podpora využívání trvale udržitelných zdrojů nebo zlepšení nezávadnosti potravin v této lokalitě.
Digitální odpadové tržiště pomohlo prodat střešní krytinu, celý most nebo 50 tun pomerančových slupek. Pokud tento projekt ještě neznáte, přečtěte si o něm rozhovor přímo se zakladatelem.
Inspirace z knihovny: Jak se z obyčejného člověka stane vlivná osobnost? Steve Jobs motivuje ostatní
Steve Jobs byl jako každý z nás. Člověk z masa a kostí. Co konkrétně jej odlišilo? Díky čemu uspěl?…