Najít člověka v tísni bude snazší. Operátoři určí přesnou polohu

Zdroj fotografie: Pixabay

Hledání člověka, který volá na tísňovou linku, nezná svoji polohu a nedokáže detailně popsat své okolí, je obtížné. Operátoři nemají zcela přesné informace o poloze volajících osob. V husté zástavbě mohou určit místo volání s přesností na stovky metrů, v případě méně obydlených oblastí nebo v horách to jsou i desítky kilometrů. Změnit by to měla služba Advanced Mobile Location (AML), která dokáže určit přesné umístění volajícího. Fungovat bude pro všechny čtyři linky tísňového volání – 112, 150, 155 i 158.

Služba by měla začít fungovat zanedlouho, hasiči a záchranáři teď s mobilními operátory novinku testují. „Při zahájení hovoru na čísla tísňového volání služba AML zjistí stav nabití baterie telefonu. V případě, že jsou lokalizační funkce telefonu vypnuté, určí, které z nich budou zapnuty právě s ohledem na stav baterie. Poloha může být zjištěna pomocí identifikace buňky mobilní sítě, globálního navigačního satelitního systému nebo Wi-Fi,“ vysvětlil princip služby mluvčí společnosti Vodafone Marek Steiger. Uživatel tak nemusí do telefonu instalovat žádné speciální aplikace. Mobil sám rozpozná, že je volána tísňová linka a spustí službu pro zjišťování polohy. Služba bude fungovat pro operační systémy Android i iOS.

AML ale není jedinou spoluprací hasičů s mobilními operátory. Společně chtějí spustit také službu Search and Rescue Now, prostřednictvím které by dokázali informovat obyvatele určitých oblastí o aktuálním nebezpečí. „Záchranáři prostřednictvím systému mohou obratem informovat občany například o pátrání po pohřešovaném dítěti, ale také třeba o požárech, povodních, haváriích či dalších kritických situacích. Jde o nekomerční službu, která je poskytována záchranným složkám naprosto zdarma, včetně provozu a servisu,“ říká Martina Kemrová ze společnosti T-Mobile. Služba by se mohla spustit do tří let.

Zdroj: ČT24

Autor článku

Profilový obrázek