Klienti zkrachované cestovky o peníze nepřijdou

Krach cestovní kanceláře pro její klienty znamená hned dvě špatné zprávy. První je, že se na dovolenou nejede a druhá, že peníze na dovolenou jsou pryč. To se ale brzy změní!

V případě krachu cestovních kanceláří bude klientům zaručeno vrácení až sta procent zaplacených peněz, a to i v případě, že na dovolenou vůbec neodjedou. Tuto možnost jim zaručí blížící se zákon, který by měla vláda schválit na příštím jednání.

Asociace českých cestovních kanceláří a agentur ale varuje před zavedením vysokého limitu pojistného plnění. Prezident této asociace Roman Škrabánek uvádí, že stanovenou výši čtyř miliónů korun v letecké dopravě a jeden milion v autobusové dopravě považuje za nepřiměřenou z toho důvodu, že by výrazně zatěžovala podnikání menších cestovních kanceláří. Problém tedy může nastat především v menších specializovaných společnostech, kde by takový limit znamenal zvýšení ceny zájezdů, a to by mohl být pro tyto společnosti likvidační krok. Ministryně pro místní rozvoj Věra Jourová o tomto riziku ví, přesto ale na stanovení limitu, který může ohrozit menší cestovní kanceláře, trvá a návrh na jednání vlády předložila.

Nový zákon má tedy zamezit tomu, aby pojišťovny při krachu vyplácely zákazníkům pouze část vložených peněz. Tento zákon by měl platit od začátku příštího roku, přičemž Jourová uvedla, že to může být i o něco později. Přijetím zákona se také zlepší informovanost zákazníků, protože agentury budou muset klienty informovat o tom, kdo zájezd pořádá. Důležité informace budou muset být viditelně uvedeny na stejné úrovni webových stránek i v případě nákupu zájezdu přes internet. Další podmínkou je také povinnost provozovatele cestovní kanceláře vést evidenci o počtu prodaných zájezdů a o výši tržeb. Pokud nebudou tyto podmínky splněny, hrozí uložení pokuty až do výše 500 tisíc korun.

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/cestovky-se-boji-vysokeho-pojistneho-plneni-vlada-zakon-odsunula-1ca-/ekonomika.aspx?c=A140625_133741_ekonomika_kop

Autor článku